در برنامه هفتم هدف‌گذاری شده که ۷ درصد از تولید ناخالص بر پایه محصولات دانش‌پایه باشد

وی افزود: شرکت های دانش بنیان باید محور اصلی رشد و توسعه کشور ما باشند. از این رو در برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت کشور، تولید هفت درصد از تولید ناخالص کشور را بر اساس محصولات دانش بنیان و دانش محور هدف گذاری کرده ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه مقرر شده است 7 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور بر اساس محصولات دانش بنیان با محتوای دانش بالا تولید شود.

منظور با بیان اینکه باید دانش آموزی را با حرفه و مهارت ادغام کنیم، ادامه داد: هدف ما این است که دانشگاه ها به رتبه های بالاتر و تعالی در سطح بین المللی دست یابند.

وی گفت: اکنون 100 هزار دانشجوی بین المللی داریم. هدف ما افزایش این تعداد به 300000 دانش آموز بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: گردشگری پزشکی یکی از فرصت های تولید ثروت در کشور است. در حوزه پزشکی این ظرفیت به خوبی آماده شده است.

منظور با تاکید بر اینکه صادرات فرهنگی و اسلامی توسط دانشجویان خارجی قابل انجام است، گفت: باید بتوانیم دانشجویان خارجی را در سطح منطقه تربیت کنیم و فارغ التحصیلان ما بتوانند به عنوان افراد برجسته در دانشگاه های خارجی منصوب شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در آموزش پزشکی و سایر آموزش ها با تاکید بر کیفیت تدریس و ظرفیت جذب دانشجو به دنبال مرجعیت علمی هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای خدمت سربلند به کشور نیازمند جذب پزشک و متخصص هستیم، افزود: حمایت از پزشکان و پیراپزشکان بر عهده ماست.

منظور گفت: تلاش خواهیم کرد با ایجاد جاذبه های لازم در متخصصان، پزشکان و پیراپزشکان خود انگیزه ای برای خدمت سرافراز به کشور ایجاد کنیم.