«بسیج ساختمانی» چرخ اشتغال روستایی را می چرخاند / وقتی مراقبت از کار به توانمندسازی زنان روستایی تبدیل می شود


ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895731

جهان دیده با اشاره به حمایت بسیج سازندگی هرمزگان در مسیر تحقق هدف خود یعنی محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها گفت: امیدوارم فرهنگ حمایت از مستضعفان به همه روستاها و شهرها سرایت کند و در اولویت اول قرار گیرد. از همه مسولین آموزش رایگان و محرومیت زدایی و ایجاد شغل و درآمد پایدار.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ گاهي بسيج در ميدان جنگ است، گاهي در اجتماع، هر جا لازم باشد، آتش به ميل خود حاضر است; بسیجی ها فرهنگ جهادی را از همان روزهای اولیه شکل گیری از ائمه انقلاب آموختند و به آن عمل کردند.

در اوایل تشکیل بسیج، حضور فیزیکی و نظامی بسیج ضروری بود و به ندای رهبر انقلاب وارد جنگ لفظی شدند و در این روزهایی که در جنگ اقتصادی قرار داریم. او با دادن وام به این افراد که می خواهند تجارتی راه اندازی کنند از آنها حمایت می کند.

بسیج سازندگی در سال های اخیر در کنار سایر خدماتی که به مستضعفان جامعه ارائه می کند، با اعطای وام آموزشی و اشتغال زایی به کمک نیازمندان شتافته و امید و رونق کسب و کار را در شهرها و روستاها ایجاد کرده است.


9eb54eef d215 4016 b3e4 165469e77b71 خبر خاکستری


کارم را با چرخ خیاطی مادربزرگم شروع کردم

شهناز جهان دده کارآفرین هرمزی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز گفت: 35 سال سن دارم و ساکن روستای رودبار شهرستان سیریک هستم.



این جوان کارآفرین هرمزگانی با بیان اینکه از سن 20 سالگی به دلیل علاقه به خیاطی وارد این حرفه شد، گفت: کارم را با چرخ خیاطی مادربزرگم شروع کردم. همچنین با توجه به اینکه در طراحی مهارت داشتم، طراحی لباس هم انجام دادم و به فضل الهی در این کار نیز موفق شدم.



جهان دده با بیان اینکه از ابتدای فعالیتم علاوه بر خیاطی به تدریس نیز پرداختم، گفت: آموزش رایگان خیاطی از صفر تا 100 برای همشهریانم برگزار کردم و هدفم ایجاد اشتغال برای همشهریان بود.


3b0e5195 bfa5 44e2 a02a 16d680b18ef7 خبر خاکستری



وی افزود: هدف من از خیاطی و آموزش، درآمدزایی برای خودم نبود، بلکه به فکر زنان بیکار روستا بودم و می‌گفتم با لذت بردن زنان از خیاطی و کسب درآمد از آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاسته می‌شود. آی تی. خوشبختانه زنان زیادی از این طریق وارد بازار کار شدند.



این جوان کارآفرین ادامه داد: برای آموزش بانوان روستا چند مربی دیگر در رشته های مختلف مانند بافتنی، گلدوزی و … استخدام کردم.


ded2c116 80d3 4887 907a 0c1c57610607 خبر خاکستری


اشتغال مستقیم 50 نفر در کاگاه خیاطی

جهان دیده با اشاره به اینکه با وام 300 میلیونی از بسیج سازندگی هرمزگان توانستم کارگاه خود را به 50 چرخ خیاطی مجهز کنم، گفت: به زنانی که اکثراً افراد فقیر و سرپرست خانوار هستند چرخ خیاطی را به صورت رایگان برای درآمدزایی در اختیار قرار دادم. بدین ترتیب.



وی با اشاره به حمایت بسیج سازندگی هرمزگان در مسیر تحقق هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها، تصریح کرد: امیدوارم فرهنگ کمک به مستضعفان به همه روستاها و شهرها سرایت کند و اولویت اول جامعه باشد. همه مسولین آموزش رایگان و محرومیت زدایی و ایجاد شغل و درآمد. امیدواریم روزی بتوانیم کارگاه خود را به چرخ های صنعتی مجهز کنیم.

این بانوی تاجر هرمزگانی خاطرنشان کرد: در اینجا سعی شده از ترک تحصیل، آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها جلوگیری شود و افراد زیر 18 سال فقط در تابستان با ما کار می کنند، اولویت اول ما مدرسه و دوم خیاطی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید