داستانی از تولید که پیشرفت را به دنبال دارد. وقتی چرخ اقتصاد با دانه های زرشک می چرخد

ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799946

کشاورزی لذیذ ایلامی با کاشت بوته های زرشک به افزایش تولید کمک کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، توجه به تولید همیشه ضروری است و اگر تولید با اقتصاد مقاومتی محقق شود قطعا در آینده مشکلات حل می شود و دیگر شاهد مشکلات اقتصادی نخواهیم بود.

تولید به معنای عرضه کالای بی کیفیت به مردم نیست، بلکه در صورت تحویل کالا به مردم، باید آن را در تسخیر بازارهای جهانی و رقابت با شرکت های خارجی دید.

متأسفانه برخی از کارخانه ها و شرکت ها مانند خودروسازان به بهانه تولید محصولاتی تولید می کنند که از نظر کیفیت مناسب نیستند و سالانه افراد زیادی به این دلیل جان خود را از دست می دهند، اما این شرکت ها همچنان به تلاش خود ادامه می دهند و محصولات بی کیفیت خود را تولید می کنند. آنها دوباره آن را با قیمتی غیر قابل قبول ارائه می دهند.

در واقع تولید به این معناست که محصول نهایی از نظر کیفیت واقعاً خوب است و کسانی هستند که حتی با مشاغل کوچک، اقتصاد مقاومتی و تولید را به واقعیت تبدیل کرده اند.

سید محمد بهرامی فر از اهالی روستای تنگه قیر از توابع شهرستان شباب چاردوال یکی از باغدارانی است که با کاشت بوته های زرشک برای اولین بار در چردوال و کشت های جدید در استان ایلام اقتصاد مقاومتی را به واقعیت تبدیل کرده است.

این کشاورز خوش ذوق چاردوولی آن را وقف پرورش زرشک در سرزمینی کرده است که محصولات کشاورزی در آن قابل کشت نیست و امروز شاهد برداشت آن هستیم.

feee5473 dc88 4c43 9412 75397db7336d خبر خاکستری

زرشک را می توان در چاردوول کاشت

«سید محمد بهرامینار» کشاورز چرداول در گفت و گو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: حدود 9 سال پیش در منطقه روستای تنگ کراز از توابع شهرستان چردوول، درختچه زرک کاشتم که امکانش وجود نداشت. برای کشاورزی.”

وی گفت: حدود نیم هکتار به کاشت زرشکی که در این فصل در حال چیدن هستیم اختصاص دارد و خوشبختانه محصول نهایی از کیفیت خوبی برخوردار است.

بهرامی فر ادامه داد: ما هر روز با تمام خانواده در این باغ کار می کنیم و در صورت حمایت می توانیم این باغ را توسعه دهیم.

این باغدار گفت: آبی که به ما داده شده بسیار کم است و برق نیز ضعیف است، بنابراین می توانیم به اندازه کافی آب به بوته های زرشک بدهیم و امیدواریم مورد حمایت مسئولان قرار بگیریم.

محققان می گویند کاشت بوته های زرشک در استان ایلام می تواند سود اقتصادی زیادی برای استان ایلام به همراه داشته باشد.

1b1a042c 06cd 4a6a adac bab76008d918 خبر خاکستری

زرشک مقرون به صرفه است

اقبال گراوندی مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: بوته زرشک درختچه ای است که در برابر کم آبی و خاک های فقیر بسیار مقاوم بوده و مناسب شرایط جغرافیایی ایلام است.

وی گفت: علاوه بر توصیه های زراعت و باغداری به این باغدار چاردوولی تسهیلات کم بهره داده می شود.

وی گفت: در راستای یارانه نهال اقدامات خوبی برای این کشاورز چاردوولی انجام می شود تا زمینه توسعه بوته های زرشک فراهم شود.

حمایت همه جانبه مسئولان از محصولاتی مانند زرشک، علاوه بر توسعه اقتصاد پایدار، می تواند برای کشاورزان و باغداران و همچنین ارائه محصولات با کیفیت به عموم مردم مفید باشد.

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید