ناچار به توسعه آب شیرین کن ها در هرمزگان هستیم/ ساخت 11 آب شیرین کن جدید در استان


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882495

حمزه پور از احداث 11 دستگاه آب شیرین کن جدید در هرمزگان خبر داد و تاکید کرد: توسعه دستگاه های آب شیرین کن در هرمزگان اجتناب ناپذیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ حسین رئیسی رئیس مجمع نمایندگان استان در اجلاس مدیران صنعت آب و برق در هرمزگان با اشاره به حوادث غیرمترقبه اخیر در برخی نقاط استان و وقفه در روند ارائه خدمات آب و برق از تلاش های مستمر شرکت آب و برق استان هرمزگان خبر داد. مدیران صنعت آب و برق علیرغم همه محدودیت ها و مشکلات قدردانی کرد و گفت: اقدامات متولیان این حوزه برای ارتقای خدمات و ایجاد شرایط پایدار در مناطق زلزله زده قابل تقدیر بود.

وی شناسایی نقاط ضعف صنعت آب و برق و تبدیل آنها به نقاط قوت را عاملی مهم در پیشگیری از چالش های جدی در زمان بحران می داند.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس نیز با اشاره به اینکه کنترل آب های سطحی و ذخیره آن نیازمند برنامه ریزی اساسی است، تصریح کرد: برای تامین آب شرب در آینده استان مجبور به استفاده از فناوری نمک زدایی و توسعه نمک زدایی هستیم. گیاهان

وی استفاده از این ظرفیت را در شرایط ناپایدار آبی بسیار موثر دانست و گفت: توسعه شیرین سازی آب باید در اولویت اقدامات AFA باشد.

رئیسی در ادامه تلاش و هم افزایی نمایندگان مجلس را با مدیران استانی برای رفع چالش های استان در میان گذاشت.

عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل آبفا هرمزگان نیز در این نشست شیرین سازی آب دریا و احداث تاسیسات آب شیرین کن در استان را یکی از مهم ترین راهکارهای مقابله با خشکسالی عنوان کرد و گفت: در این بخش دو پروژه برای شیرین سازی با مجموع ظرفیت 20000 متر مکعب در روز در مرحله مناقصه و سه پروژه آب شیرین کن با ظرفیت مجموع 6400 متر مکعب در روز در مرحله مطالعات فنی داریم.

حمزه پور افزود: همچنین 11 پروژه آب شیرین کن جدید در استان در دست احداث داریم که پیش بینی می شود تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.

وی در پایان از اجرای طرح های متعدد آبرسانی برای رفع مشکلات کم آبی و ایجاد منابع پایدار آب شرب در شهرها و روستاهای استان خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید