خرید صنایع دستی نوروزی زنجان امسال رونق گرفت / پیشرو در فروش چاقو


ساعت: 08:28
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1817867

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

معاون فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه امسال بازارچه صنایع دستی در شش شهر استان راه اندازی شد تا گردشگران را با صنایع دستی بیشتر آشنا کند، گفت: چاقوی زنجانی در راس فروش در تعطیلات نوروزی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الناز خدایی فرد در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه استان زنجان را بیشتر به چاقو می شناسند، گفت: البته این استان به تولید صنایع دستی از جمله عسل، ملیله کاری و چاقو، منسوجات تزئینی و انگشترسازی نیز شهرت دارد، اما در این بین ساخت چاقو قدمت دارد. به زنجان.بیش از 2000 سال پیش چون چاقوی شماره 4 کشف شد که نشان از قدمت این هنر در روستاها دارد.

وی با بیان اینکه پیش از آغاز سال جدید از خرید ظروف مسی هفت سین استقبال شد، افزود: یکی از اولویت های مدنظر اداره کل میراث فرهنگی در سال جاری، معرفی هر چه بیشتر صنایع دستی بود. «در شهرهای مختلف به ویژه در مکان‌های پرطرفداری مانند گنبد سلطانیه و غار کتلهور مغازه‌های صنایع دستی راه‌اندازی شده است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه امسال استقبال مسافران و گردشگران نوروزی برای خرید صنایع دستی خوب بوده است، گفت: چاقو در راس خرید قرار دارد و از فروش عسل پیشی گرفته است. .

وی با اشاره به اینکه حدود 500 مغازه صنایع دستی در استان وجود دارد، تصریح کرد: تاکید شد مغازه های صنایع دستی برای رفاه حال گردشگران دایر هستند و خدمات ارائه می دهند، هرچند گاهی برخی از مغازه ها تعطیل می شوند، اما راه اندازی بازارچه های خودیاری برای ارائه خدمات. خدمات خوب بیشتر

وی با اشاره به اینکه بازارچه های موقت صنایع دستی تا 15 فروردین ماه دایر است، گفت: در دو سال گذشته به دلیل کاهش سفر و ورود گردشگران به استان آسیب دیده از ویروس کرونا، میزان فروش و حتی صادرات صنایع دستی به میزان قابل توجهی حفظ شد. به حداقل رسیده و امیدواریم خرید و فروش آثار فاخر هنرمندان زنجانی مانند سال های گذشته از سر گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید