رئیسی: پرداخت 400 هزار تن برای هر نفر در ماه کار سختی است اما گامی در جهت ریشه کنی فقر مطلق است.

رئیسی: پرداخت 400 هزار تن برای هر نفر در ماه کار سختی است اما گامی در جهت ریشه کنی فقر مطلق است.

روز جدید : سید ابراهیم رئیسی روش پرداخت 4200 تنی را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: در عمل بسیاری از آنچه به عنوان ارز ترجیحی پرداخت می شود در خدمت فساد و رانت است. در واقع منابع کشور را هدر می دادیم و یارانه ها به دست مردم نمی رسید، بنابراین برای اینکه این وضعیت ادامه پیدا نکند، مقرر شد به جای پرداخت، این مبلغ به حلقه آخر و ذی نفع اصلی یعنی مردم و مصرف کنندگان داده شود. اولین زنجیره تامین .

رئیس جمهور جایگاه هموطنان و علمای اهل سنت در تاریخ کشور را مهم توصیف کرد و گفت: علما و اندیشمندان اهل سنت در کشور خود منشأ خدمات بسیاری هستند و سال هاست که شیعه و سنی در ایران اسلامی در کنار هم زندگی می کنند.

سعید ابراهیم رئیسی در دیدار جمعی از علما و روحانیون اهل سنت به تلاش جدی دولت برای رسیدگی به معیشت مردم اشاره کرد و گفت: دولت به دغدغه های افرادی که به روحانیت مراجعه می کنند رسیدگی می کند و در صدد رفع آن است.

رئیسی در تشریح وضعیت کشور در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم گفت: کسری بودجه نزدیک به 500 هزار میلیاردی، ماهانه 10 هزار میلیارد بدهی باقی مانده، مرگ روزانه نزدیک به 700 نفر بر اثر ویروس منحوس کرونا، تورم بی سابقه. ورود رانت ارزی 4200 تنی به بازار و وضعیت نامناسب موجودی کالاهای اساسی در کشور از جمله موضوعاتی بود که دولت در روزهای تحلیف وی درگیر آن بود.

راسی پرداخت 4200 تنی را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: در عمل بسیاری از آنچه به عنوان ارز ترجیحی پرداخت می شود در خدمت فساد و رانت است. در واقع منابع کشور را هدر می دادیم و یارانه ها به دست مردم نمی رسید، بنابراین برای اینکه این وضعیت ادامه پیدا نکند، مقرر شد به جای پرداخت، این مبلغ به حلقه آخر و ذی نفع اصلی یعنی مردم و مصرف کنندگان داده شود. اولین زنجیره تامین .

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پرداخت ماهیانه 400 هزار تن برای هر نفر کار دشواری است، گفت: اما کارشناسان این روش را گامی در جهت عدالت و ریشه کنی فقر مطلق می دانند.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت هموطنان و علمای اهل سنت در تاریخ کشور گفت: شما علما و اندیشمندان منشأ خدمات بسیاری در کشور خود هستید و شیعه و سنی در ایران اسلامی در کنار یکدیگر زندگی کرده اند. برای چندین سال.”

رئیسی به درخواست برخی از علمای اهل سنت برای استفاده بیشتر از آنان در مناصب رهبری اشاره کرد و گفت: استفاده از افراد شایسته مهم و ضروری است و ملاک حکومت کارآمدی است و در هر استانی که می روم از نیروی بومی استفاده می کنم. این استان.» تاکید می کنم.

رئیسی همچنین بر لزوم ساماندهی وضعیت کوله بران و مصرف کنندگان سوخت تاکید کرد و گفت: اگر در گذشته درآمدهای مرزی به مرزنشینان تعلق می گرفت و بازارچه های مرزی فعال می شد، شاهد مشکلات کنونی مرزنشینان نبودیم و به وزیر دستور دادم. وزارت امور خارجه وزارت کشور برای فعال کردن بازارچه های مرزی “به دلیل اقدام بسته است.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود به اوج گیری جریان های تکفیری در منطقه اشاره کرد و گفت: باید از نفوذ تفکرات تکفیری و سلفی در کشور آگاه باشیم؛ شیعیان انگلیسی و سنی آمریکایی هر دو طرف یکسان هستند. هر دو مخالف وحدت در جهان اسلام هستند، در حالی که وحدت یک استراتژی برای جمهوری اسلامی ایران است نه تاکتیکی.

دیدگاهتان را بنویسید