هدف دولت سیزدهم ریشه کنی فقر مطلق در کشور است/ افزایش اختیارات استانداران

ساعت: 18:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792825

آیت الله رئیسی با بیان اینکه هدف دولت سیزدهم ریشه کنی فقر مطلق در کشور است، گفت: استانداران را برای حل مشکلات توانمند می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی دقایقی پیش در دیدار اقشار مختلف مردم استان یزد با تاکید بر اینکه خداوند باید در همه شئون زندگی محور اعمال باشد، گفت: همه چیز این دنیاست. بله، او سرباز خداست و آنچه به ما خدمت می کند امانت الهی است حتی وظایف ما امانت الهی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه همه اتفاقات استان یزد باید بر این مبنا باشد که استان یزد دارای فرهنگ است، افزود: یزد دارای فرهنگ بسیار اصیل و قوی است که باید در نظر داشت چرا که این فرهنگ هویتی است. استان یزد و این فرهنگ میراثی است از گذشته در یزد و همه چیز گواه این فرهنگ است.

رئیسی ادامه داد: اگر امروز مردم یزد فرهنگ قوی دارند و کانون تلاش، کارآفرینی، سرمایه گذاری و توسعه هستند به این دلیل است که به این نگاه فرهنگی توجه دارند و باید همیشه از این فرهنگ دفاع کنیم و اجازه این فرهنگ اصیل را ندهیم. «برای آسیب دیدگی باید اعمال در راستای این فرهنگ دینی باشد.

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محراب، چهار هزار شهید و یک هزار شهید دانش آموز از استان یزد، گفت: کنات، کنوت و کنات که شعار یزدی هاست، نشان از همان فرهنگ، آداب و سنن یزدی است.

خلاقیت های تیپ الغدیر در دوران دفاع مقدس امروز نیز در یزد قابل مشاهده است

رئیسی با اشاره به ویژگی های مهم استان یزد گفت: از فرصت های مهمی که در استان یزد وجود دارد به طور کامل استفاده نمی شود و موضوعاتی که اقشار مختلف مطرح می کنند هدف دست نیافتنی نیست، بلکه با برنامه می توان به آن دست یافت زیرا یزد همان است. استان «تیپ الغدیر با دست خالی و با خلاقیت و ابتکار با امکانات اندک عملیات قابل توجهی را در جبهه ها انجام داد.

وی ادامه داد: در بودجه سال 1401 در نظر داریم به استانداران اختیاراتی داده شود و صندوقی به آنها بدهیم که شامل حقوق مالکیت معادن، مازاد مالیات، مازاد اموال فروخته شده توسط دولت و غیره می شود. به حقوق دولتی، در این صندوق قرار می گیرد و از این منابع استفاده می کند.» «حمایت از تولید یا تکمیل پروژه های نیمه تمام و ایجاد اشتغال.

رئیسی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که دست استانداران را باز بگذاریم تا برای عبور از مشکلات تلاش کنند.

همه برنامه ها باید با عدالت و محرومیت همراه باشد

رئیس جمهور درباره موضوع محرومیت زدایی نیز گفت: ما نیز معتقدیم که باید برای عدالت و محرومیت زدایی برنامه ریزی شود و اقدامات و تصمیمات در دولت باید بر عدالت اعمال شود تا بدانیم چقدر به عدالت نزدیک هستیم و چقدر به فقر نزدیک است، به خصوص فقر. «یک گام مطلق.

وی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که فقر مطلق در کشور ریشه کن شود و این اولویت ماست تا در ابتدای زندگی مشکلی پیش نیاید و در اسرع وقت این کار را انجام خواهیم داد.

رئیسی با اشاره به اشتغال فارغ التحصیلان و زنان تاکید کرد: یکی از حوزه هایی که زنان می توانند در آن نقش بسیار مهمی داشته باشند اقتصاد دانش بنیان است و امیدواریم با ایجاد اشتغال برای زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار، بتوانیم با این کار بتوانیم از طریق این حوزه اشتغالزایی کنیم. راه اندازی این شرکت ها.”

وی با اشاره به بازدید خود از مزارع انرژی خورشیدی گفت: معتقدم در یزد فضای کافی وجود دارد که بتوان این مزارع را به راحتی توسعه داد و کشور نیاز به رشد سریع دارد و امیدواریم بتوانیم به تولید انرژی در سطح بالایی برسیم. کشور، امیدواریم یزد آغاز کار باشد.

یزد ظرفیت تبدیل شدن به قطب انرژی منطقه را دارد

رئیسی تاکید کرد: یزد نه تنها در ایران بلکه در منطقه می تواند قطب تولید انرژی باشد و دولت نیز از این موضوع حمایت خواهد کرد.

وی درباره اقتصاد گردشگری یزد نیز گفت: اقتصاد گردشگری، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد معدن، اقتصاد کشاورزی در استان یزد بسیار خوب کار می کند و می تواند ظرفیت زیادی ایجاد کند.

رئیس جمهور در خصوص بحث نساجی گفت: امروز شاهد واحدهایی بودیم که هشت سال است به دلیل تملک بانک ها رها شده اند. اگر بانک ها مالکیت واحدی را در اختیار گرفتند باید فوراً آن را فعال کنند و اگر نمی توانند واگذار کنند، زیرا این حق و نگهداری چندین ساله یک گنجینه ملی عادلانه نیست و اصلا جایز نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید