رفع فقر مطلق با اصلاح ارز ترجیحی/ لزوم حمایت همه جانبه از ریشه های برنامه اقتصادی دولت


زمان: 09:12
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1837936

این کارشناس اقتصادی گفت: دموکراتیزه شدن یارانه ها می تواند فقر مطلق را ریشه کن کند و از گسترش فساد جلوگیری کند که فقرا را فقیرتر و ثروتمندان را ثروتمندتر می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلام بیدار است مبارزه با فساد و رانت خواری هدف اصلی دولت جدید انقلابی است که در کمتر از یک سال از روی کار آمدن این دولت با تلاش های فراوان و اقدامات موثر خود این را به خوبی ثابت کرده است. به گونه ای که تحقق این شعار و هدف به خوبی برای عموم مردم آشکار شد و خوشبختانه حرفی باقی نماند.

حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر و حل مشکلات مختلف اقتصادی از دیگر دغدغه هایی است که دولت آقای رئیسی با آن دست به گریبان است و به طرق مختلف با آن مبارزه می کند که در این راه نیز با مشکلات و معضلات زیادی مواجه است. و در مسیر خود با موانعی مواجه شدند که تلاش مثال زدنی آنها برای غلبه بر آن دو چندان شد.

واقعیت غیر قابل انکار در کار دولت انقلابی این است که برای دولت و همچنین در بحث ولیعهد، حفظ سلامت و جان انسانها در اولویت بود و در این زمینه سریع و درایت عمل کرد و اکنون آثار آن از این اقدامات به موقع خوب است، کشور مشهود است، اکنون و در این برهه حساس اقتصادی، نان و معیشت مردم نیز در اولویت است. اقدامی که علیرغم همه کارشکنی های برخی از مردم، این دولت تاکنون ثابت کرده که مرد روزگار و میدان سختی است و با تمام توان از اقشار مختلف مردم به ویژه طبقات مستضعف و محروم حمایت خواهد کرد. .


رفع فقر مطلق با اصلاح ارز ترجیحی

در همین رابطه «احسان عباسی» کارشناس اقتصادی در گفتگو با ایلام بیدار در این خصوص گفت: ارز ترجیحی 4200 به عنوان یکی از مشکلات اصلی اقتصادی کشور را با چالش جدی مواجه کرده و عملا کشور را به دام انداخته است. به گفته کارشناسان و مدیران حوزه اقتصاد، 70 درصد سود ارز 4200 تومانی به جیب گروه خاصی می رود و عموم مردم به ویژه اقشار ضعیف و مستضعف به هیچ وجه از آن سوء استفاده نمی کنند. افزایش دادن. فشار اقتصادی بر آنها …

وی گفت: این موضوع دولت را به مبارزه با فساد و رانت خواری و جلوگیری از سرازیر شدن سود ارز ممتاز به جیب برخی برندگان و همچنین حمایت از اقشار کم درآمد در مدیریت یارانه ها برانگیخته است. و ارز 4200 تومانی وارد عمل شود.

عباسی افزود: نظام فعلی یارانه ها به گونه ای است که پیامدهای منفی بسیاری برای جامعه به همراه دارد که از جمله آن می توان به افزایش فساد و رانت، کوچک شدن توده مردم و کاهش قدرت خرید آنها اشاره کرد که در صورت تداوم شرایط کنونی می تواند منجر به برچیده شدن آن در سطح کشور شود. تعداد زیادی میز. “به مردم ختم می شود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: ترویج یارانه ها می تواند فقر مطلق را ریشه کن کند و از گسترش فساد جلوگیری کند که فقرا را فقیرتر و ثروتمندان را ثروتمندتر می کند. در واقع باید توجه داشت که قیمت افسارگسیخته دولت قبل، توزیع یارانه های فعلی است و در صورت دموکراتیزه شدن یارانه ها، قطعاً در آینده شاهد افزایش و چند برابر شدن قیمت ها نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی فساد یارانه ای مورد تایید هیچ مدیر اقتصادی و کارشناسی نیست و برخورد قاطع با این مفاسد تنها راه برون رفت از این شرایط سخت اقتصادی است، گفت: در صورت تداوم این معضل حتی می تواند نظام را فرو بپاشد. اقتصاد کشور را رهبری کنید و این خواسته اصلی طراحان و مهندسان دشمنان داخلی و خارجی کشور است.

عباسی افزود: از جمله غصب های دشمن علیه شایسته ترین اقدامات رئیس جمهور ایران اسلامی در سال های اخیر می توان به تحریم خبری خدمات ارزنده و ناکارآمد دولت انقلابی آقای رئیسی و همچنین اتحادیه اشاره کرد. جریان‌های داخلی غربی و مخالفان خارجی: «آنها تلاش می‌کنند تا شورش‌های خیابانی راه بیندازند و بذر ناامیدی و بی‌اعتمادی به دولت را در دل مردم بکارند.

این کارشناس اقتصادی گفت: مقابله با فساد و مقاومت در برابر سرمایه دارانی که سال هاست خون مردم را در لیوان می ریزند و از طریق این ارز ترجیحی سودهای کلانی را برای خود پس انداز می کنند و همچنین دفاع از کسانی که وجهه خود را دارند، فضاسازی می کنند. در مقابل دولت که این امر مستلزم شجاعت و شهامتی است که این دولت تاکنون از خود نشان داده است.

به گزارش ایلام بیدار، در پایان باید گفت حرکت تحسین برانگیز دولت مردمی آقای رئیسی در مقابل ارز ترجیحی حاصل میدان ماندن و اطلاع دقیق از وضعیت معیشتی مردم است که مورد حمایت قرار گرفت. مقام معظم رهبری العالی).

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید