دامپزشکی نقش انکارناپذیری در سلامت جامعه و ارتقای سلامت جامعه دارد


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: 21.07.1401
کد خبر: 1903078

استاندار گیلان دامپزشکی را یکی از مشاغل مهم و شریف جامعه عنوان کرد و گفت: دامپزشکی نقش انکارناپذیری در سلامت جامعه و ارتقای سلامت جامعه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، اسدالله عباسی صبح امروز با حضور مدیرکل و ستاد دامپزشکی استان هفته وحدت، میلاد باسعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته دامپزشکی را تبریک گفت. پزشکی با اشاره به اینکه دامپزشکی فقط به معنای درمان است، بیماری محدودیت ندارد، افزود: این حوزه در سلامت جامعه و ارتقای سلامت جامعه نقش موثر و غیرقابل انکاری دارد.

و افزود: در صورت نبود دامپزشکی بدون شک بخشی از سلامت مردم به خطر می افتد.

استاندار گیلان تصریح کرد: مدیریت بهینه سلامت با اولویت دادن به پیشگیری بر درمان می تواند میلیاردها دلار در حوزه درمان در جهت پیشرفت جامعه و رفاه شهروندان هزینه کند و این موید نقش سازنده است. دامپزشکی پزشکی در اقتصاد کشور

عباسی با قدردانی از تلاش فعالان حوزه دامپزشکی، کسب مقام برتر ریاست اداره دامپزشکی در بین ادارات سراسر کشور را طی دو سال متوالی ستود و گفت: دامپزشکان و سایر رده های دامپزشکی به مقابله با صدها بیماری شناخته شده، که می تواند از حیوان به حیوان منتقل شود. مردم با انواع خطرات و کشنده ترین عوامل بیماری زا مواجه هستند و برای حفظ سلامت عمومی خطر ابتلا به بیماری های مختلف را می پذیرند و ما از این تلاش ها قدردانی می کنیم.

وی به ظرفیت های موجود حوزه دام اشاره کرد و افزود: تقویت نظارت ها از مزرعه تا سفره برای تضمین سلامت فرآورده های خام دامی با نظارت مستمر بهداشتی با توجه به ظرفیت های گردشگری گیلان پیش بینی می شود.

عباسی تاکید کرد: ضرورت مبارزه و درمان بیماری های دامی برای برقراری امنیت غذایی به ویژه در فرآورده های پروتئینی و همچنین پیشگیری از 800 بیماری مشترک بین انسان و دام اهمیت مقابله با مشکلات حوزه دامپزشکی و اطلاع رسانی به موقع را دوچندان می کند. مردم.او انجام می دهد.

نماینده ارشد دولت در گیلان تصریح کرد: استفاده از فناوری های نوین در فرآیندهای مجتمع دامپزشکی و همچنین استفاده از واحدهای دانش بنیان و تقویت ارتباط با پارک علم و فناوری می تواند زمینه ساز کاهش باشد. خطرات برای دام و بهبود سلامت جامعه.

عباسی خاطرنشان کرد: علاوه بر تمامی وظایف مقرر دامپزشکی; این حوزه با قابلیت ها و کاربردهای خود نقش مهمی در تولید و شکوفایی اقتصاد جامعه دارد.

وی همچنین به مدیران دامپزشکی گیلان تاکید کرد که علاوه بر بهره مندی از رسانه و صدا و سیما از ظرفیت روستاییان با شرکت در جلسات مردمی بهره ببرند.

در این جلسه سهراب عاکبتی مدیرکل دامپزشکی گیلان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات دامپزشکی در استان به تشریح وظایف این اداره کل پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید