موانع پروژه های بزرگ استان قزوین با حضور رئیس جمهور رفع شد/ ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی نادیده گرفته شد

وی افزود: در استان قزوین شرایط برای هر گونه فعالیتی مهیا است به ویژه اینکه محورهای اصلی این فعالیت ها در حوزه اقتصاد، صنعت و گردشگری است.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: در حوزه راه، حمل و نقل آبی و ریلی مشکلاتی داریم که باید برطرف شود، به عنوان مثال متروی قزوین به هشتگرد یکی از پروژه هایی است که در سفر رئیس جمهور اجرا می شود.

قطار قزوین به کوم در سفر رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد

این مسئول بیان کرد: راه آهن قزوین-کام نیز پروژه مهمی است که قفقاز را به خلیج فارس نزدیک کرده و مسیر را بسیار کوتاه می کند.

وی گفت: با توجه به اینکه قزوین در مجاورت دریای خزر قرار دارد، بهترین مکان برای انتقال کالا و خدمات است.

سیاهکلی با بیان اینکه آب شرب و کشاورزی استان یکی از موضوعات مهم است، تاکید کرد: استان قزوین از منابع آبی خوبی برخوردار است اما مدیریت آن سخت است بنابراین با تشنگی مبارزه می کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: دشت های قزوین دچار کم آبی است و حتی ممکن است در آینده با غرق شدن مواجه شویم و باید فکری برای آن کرد.

وی افزود: دشت قزوین دشتی حاصلخیز است که در صورت بی توجهی بدون شک کارکرد اساسی خود را از دست می دهد.

ما چیزهای بزرگی از رئیس جمهور می خواهیم

این مسئول گفت: پروژه های بزرگ و کار را از رئیس جمهور می طلبیم چرا که کارهای کوچک را مدیران استانی می توانند تصمیم بگیرند، اما کار بزرگ باید در قزوین کلید بخورد.

سیاهکلی گفت: بسیاری از پروژه های ملی نیاز به اعتبار ندارند بلکه فقط مجوز دارند و بخش خصوصی آن را اجرا می کند و از نظر حمایت مالی دیگر نباید از دولت انتظار داشت و این حتی ابتدایی ترین ظرفیت بخش خصوصی است. بخش.” ما استفاده نکردیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: در بخش خصوصی افراد زیادی حاضر به سرمایه گذاری در پروژه ها هستند. به عنوان مثال در قرارداد 25 ساله چین می توان پروژه های زیادی از جمله متروی قزوین-هشتگرد و قطار قزوین-قم را تعریف کرد.

وی در پایان گفت: به همین دلیل نیازی به بودجه های خیلی کلان دولتی نداریم، بلکه نیازمند موافقت های وی با اجرای این پروژه ها هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید