نقدینگی خصوصی توسط بانک های خصوصی تامین می شود/ سهم صنعت بیمه در سرمایه گذاری کم است

ساعت: 13:11
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789403

محسن رضایی گفت: بانک های خصوصی برای کاهش سود بانک ها ایجاد شدند، اما نرخ سود بانکی را افزایش دادند و بخشی از نقدینگی جامعه را به این بانک های خصوصی اضافه کردند و باید اصلاح بازار به معنای واقعی انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن رضایی امروز در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه به مناسبت روز صنعت بیمه ملی گفت: نکته مهم در کشور تولید و زنجیره ارزش است و صنعت بیمه باید در تمام مراحل رونق اقتصادی حضور داشته باشد و در صورت سرمایه گذاری، تولید و تجارت در این صورت زنجیره تولید ثروت ایجاد می شود و صنعت بیمه باید به عنوان اهرمی برای رشد اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در حال حاضر 200 هزار نفر در صنعت بیمه مشغول به کار هستند و بیمه بر سایر صنایع نیز تاثیر می گذارد.

رضایی با بیان اینکه باید اصلاحات اساسی در بازار انجام شود، گفت: یکی از نیازهای اصلاح بازار، بازار بیمه است و با اصلاح آن باید قیمت گذاری در بازار بیمه واقعی باشد، بازاری که رانت، انحصار و فساد دارد. ما نمی توانیم انتظار قیمت داشته باشیم. “واقعی بود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: بانک های خصوصی برای کاهش سود بانک ها ایجاد شده اند اما نرخ سود بانکی را افزایش داده اند و بخشی از نقدینگی جامعه را به این بانک های خصوصی اضافه کرده اند و بازار به معنای واقعی نیاز به اصلاح دارد. کلمه.”

وی ادامه داد: بیمه مرکزی باید نظارت داشته باشد و از افزایش نرخ زیان در کشور جلوگیری کند تا شرکت های بیمه ورشکسته نشود.

وی بیمه هوشمند را یکی از اولویت های صنعت بیمه دانست و گفت: باید در صنعت بیمه از بلاک چین یا ارزهای رمزنگاری شده استفاده کنیم و نمی توان فناوری های روز صنعت بیمه را نادیده گرفت و در آینده دوست داریم از این فناوری ها در بیمه استفاده کنیم. صنعت. صنعت بیمه زودتر

رضایی خطاب به شرکت های بیمه گفت: برای کاهش هزینه های بیمه و ارتقای کیفیت تلاش کنید و با افزایش بیمه عمر، ضریب نفوذ بیمه را افزایش دهید.

رضایی همچنین گفت: اوراق بیمه مهم است. در حال حاضر سهم صنعت بیمه در سرمایه گذاری اندک است و با انتشار اوراق باید سرمایه گذاری در این صنعت افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: خود صنعت بیمه باید عاری از تضاد منافع باشد و بیمه مرکزی نباید با شرکت های بیمه رقابت کند و باید در مجلس با توجه به قوانین بیمه بازنگری کنیم.

وی خطاب به فعالان صنعت بیمه گفت: انتظارات و پیشنهادات خود را از دولت جدید در خصوص صنعت بیمه ارائه دهید.

در این همایش سند راهبردی صنعت بیمه در افق 1404 رونمایی شد و امسال برای سومین سال متوالی با تصویب شورای سیاستگذاری همایش صنعت بیمه، صنعت دائمی بیمه در 1400 سید محمد مهدی علوی معرفی شد حافظ و سپهر.

کتاب «ترجمه آخر بیمه، آخر بیمه می دانستیم» با همراهی علیرضا جاهدی و ایمان ارسطو نیز بهبود یافته است.


انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید