رئیس دانشگاه تهران: ایجاد درب های ورودی و خروجی برای حفظ دانشگاه است/ فکر نمی کنم ممنوعیت های ورود تا سال ها با مشکل مواجه شوند ادامه پیدا کند.

رئیس دانشگاه تهران: ایجاد درب های ورودی و خروجی برای حفظ دانشگاه است/ فکر نمی کنم ممنوعیت های ورود تا سال ها با مشکل مواجه شوند ادامه پیدا کند.

روز جدید سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران با اشاره به ایجاد درب ورودی و خروجی برای امنیت دانشگاه گفت: اهمیت ورود و خروج دانشجویان به دانشگاه در روزهای اخیر نمایان شده است و شاهد بوده ایم که افراد مختلفی وارد دانشگاه شده اند. دانشگاه با هدف برهم زدن نظم آنها یک دانشگاه بودند.

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران درباره طراحی درب های کنترلی ورود و خروج دانشجویان توضیح داد: بحث ورود و خروج دانشجویان و کنترل دانشجو را اهمیت می دهیم، به ویژه اهمیت موضوع در روزهای اخیر بیش از پیش نمایان شده است و ما به بحث ورود و خروج دانشجویان اهمیت می دهیم. دیده اند، که افراد مختلف وارد می شوند. آنها به دانشگاه می رفتند و در خبرها آمده بود که عده ای قصد برهم زدن دانشگاه را داشتند و حتی مواد منفجره و محترقه به همراه داشتند.

مقیمی تصریح کرد: این نکته نشان داد که برای صیانت از دانشگاه نیازمند ارتقای جنبه های امنیتی و حفاظتی هستیم و یکی از سازوکارهایی که مدنظر داریم ایجاد درب ورودی است که قطعا در سراسر دانشگاه اجرایی خواهد شد. این گیت ها خریداری می شود، اما ما باید منابع مالی را تامین کنیم.

او درباره نقش گروه های آزاد اندیشی در آرامش بخشیدن به دانشگاه ها گفت: «به نظر من فقط کمی شجاعت می خواهد. ما باید به دستور مقام معظم رهبری عمل کنیم. با این حال، در ابتدای هر کاری ممکن است سوالات و مشکلاتی پیش بیاید.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: معتقدم مهم ترین مانع در این راه نداشتن شجاعت است. اگر این جسارت و جسارت هم در مدیران ارشد دانشگاه و هم در مدیران فرهنگی وجود داشته باشد، قطعا دانشگاه محل مناسبی برای گفت وگو است و اساتید و دانشجویانشان از دانشگاه حمایت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ آزاد اندیشی ایجاد شود، ادامه داد: متأسفانه از آنجایی که در این سال ها کرسی های آزاد اندیشی را به صورت جدی راه اندازی نکرده ایم، فرهنگ سازی نشده و ممکن است در ابتدا چالش هایی وجود داشته باشد، اما به مرور زمان بهبود خواهد یافت. و اگر فرهنگ سازی در کنار این تلاش ها قطعا در درازمدت انجام شود، دغدغه هایی که الان وجود دارد دیگر وجود نخواهد داشت. همچنین نتایج و دستاوردهایی که جریان آزاد اندیشی به ارمغان می آورد و انتظار می رود با جدیت در دانشگاه دنبال شود برای پیشرفت کشور بسیار مفید است و شاهدی دیگر بر حوادثی که ناشی از انباشت برخی مطالبات مردم است. و این خواسته ها باید در کرسی ها بیان می شد، متأسفانه این اتفاق نیفتاد و ما هم انجام نمی دهیم.

مقیمی افزود: این مکان های آزاداندیشی و جریان گفتمان به نوعی سوپاپ اطمینان آینده کشور و آینده دانشگاه ها است. وقتی انتظار داریم دانشگاهیان بتوانند آزادانه فکر و بحث کنند و درباره آینده کشور تصمیم بگیرند، قطعا کرسی های آزاد اندیشی به آنها کمک خواهد کرد.

رئیس دانشگاه تهران درباره دانشجویان ممنوع الخروج و مدت محرومیت آنها توضیح داد: بحث های انضباطی که وجود دارد واقعاً برای جلوگیری از آسیب به فعالیت های آموزشی دانشگاه است. در صورت عدم تداخل در ادامه فعالیت های دانشگاهی مشکلی برایشان پیش نمی آید. ممکن است این افراد حرفی برای گفتن داشته باشند و ما هم برای آن ها جلسه آزادی بیان برگزار کنیم و حتی من خودم در این جلسات شرکت می کنم و حرف هایشان را می شنوم. حتی ما در حال برنامه ریزی بعد از آن هستیم و حتی اگر تقاضایی نباشد، به گفتگو ادامه می دهیم.

وی افزود: تا زمانی که روند الزامات خللی در دانشگاه و برنامه های آن ایجاد نکند، در صورت رعایت چارچوب قطعا از آن استقبال خواهیم کرد، اما اگر قرار باشد این الزامات مانعی برای فعالیت مستمر و مستمر آموزش دانشگاهی باشد. در این صورت ماموریت مدیر ما در خطر است، افرادی که از ورود منع شده اند با مشکل مواجه خواهند شد زیرا در آموزش اختلال ایجاد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته تاکید می کنم که خوشبختانه تعداد دانشجویان ممنوع الورود به دانشگاه تهران بسیار کم است و امیدوارم مشکل آنها به زودی حل شود.

وی در پاسخ به این سوال که موضوع ممانعت از ورود این دانشجویان چه می شود؟ وی گفت: فکر نمی کنم موضوع ممنوعیت ورود دانشجویان تا آن زمان ادامه داشته باشد و به زودی حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید