ورود DNSK در «ممنوعیت ورود دانشجویان»/ دستور جدیدی برای دانشگاه ها صادر شد

ورود DNSK در «ممنوعیت ورود دانشجویان»/ دستور جدیدی برای دانشگاه ها صادر شد

روز جدید : دانشجویان باید معاشرت و آداب گفت و گو را بیاموزند، انتقاد را تمرین کنند و مخالفت ها را تحمل کنند و به جای نگاه کردن به آنچه در خارج از دانشگاه گفته می شود باید از درون دانشگاه صحبت کنند.

طبق دستور جدید شورای امنیت، علاوه بر رئیس دانشگاه، کمیته انضباطی نیز می تواند برای ممنوعیت ورود دانشجویان تصمیم گیری کند.

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در نشستی با اعضای هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی به اجرای سند راهبردی دانشگاه در سال جاری و همچنین تهیه سند 1402 اشاره کرد و توضیح داد: با جدیت پیگیری خواهیم کرد. برنامه راهبردی دانشگاه در سال آینده با تفاوت این است که برنامه های پیشنهادی هر یک از اعضای هیئت علمی در سال جدید با نظارت ویژه هر گروه در محتوا، کیفیت و کمیت در راستای اهداف و ارتقای علامه طباطبایی همراه خواهد بود. دانشگاه.

وی در خصوص مشکلات کنونی کشور و دانشگاه افزود: بیش از پنجاه روز است که در بحران هستیم. پیچیدگی موضوع و چندوجهی بودن این بحران که جنبه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی را در بر می گیرد، دانشگاه را بر آن داشته تا رویکردهای متفاوتی را در قبال این بحران اتخاذ کند.

معتمدی درباره وضعیت معترضان گفت: این معترضان بیشتر از ورودی های کارشناسی در سال های ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۸ هستند که در فضای مجازی متولد شده اند. آنها عاشق اینترنت هستند و حتی در این فضا دانشجو شده اند. با توجه به اینکه دانشگاه هم محل یادگیری و هم محل یادگیری است، باید این احساسات را به سمت عقلانیت و مسئولیت پذیری هدایت کنیم. بزرگترین نگرانی این روزها این است که روند اعتراضات به این شکل نگران کننده است و اگر فضای دانشگاه خطرناک شود، هیچکس مسئولیتی بر عهده نخواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید پاسخگوی رفتار خود باشند، افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم که دانش آموزان از فضای احساسی به عقلانیت بروند و از حرف ها و اعتراضات آنها حمایت مستند داشته باشیم. به هر حال دانشجویان باید معاشرت و آداب گفت و گو را بیاموزند، انتقاد را تمرین کنند و مخالفت ها را تحمل کنند و به جای نگاه کردن به آنچه در خارج از دانشگاه گفته می شود، باید یاد بگیرند که در داخل دانشگاه صحبت کنند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه برای حفظ آرامش در دانشگاه علاوه بر گفت وگو، رویکردهای بازدارنده دیگری نیز در پیش گرفته ایم، افزود: افراد شاخص این اعتراضات که پیش از این به آنها تذکر داده شده بود به کمیته انضباطی فراخوانده شدند. برای توضیح طبق آیین نامه مصوب 1374، رئیس دانشگاه حق دارد دانشجوی فراخوانده شده به کمیته انضباطی را از حضور در دانشگاه محروم کند.

معتمدی گفت: همچنین بر اساس دستور جدید شورای امنیت ملی هم اکنون این اختیار در اختیار کمیته انضباطی قرار گرفته است. درست است که دانشگاه باید فضایی را برای بیان مطالبات دانشجویی و گفت و گو فراهم کند، اما این امر باید با رعایت قوانین دانشگاه از سوی دانشجو اتفاق بیفتد.

وی پس از استماع توصیه ها و پیشنهادات اعضای هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی که بر گوش فرا دادن به دانشجویان و نسل جدید تاکید داشتند، ادامه داد: هنوز انتقاداتی وجود دارد اما چگونه با این کاستی ها برخورد کنیم؟ ما به عنوان اساتید و کارکنان دانشگاه باید بدانیم که این نسل باید آینده کشور را در دستان خود بگیرند تا هم جمهوریت و هم اسلامیت ایران را ادامه دهند. بدترین اتفاقی که ممکن است برای آن بیفتد. یک جوان باید از آینده کشور خود ناامید شود و همه چیز را تیره و تار ببیند.

معتمدی در خصوص جایگاه ویژه ایران در منطقه گفت: بی توجهی به دشمن و توطئه او در این روزها برای جمهوری اسلامی منطقی نیست و نباید مشکلات را تنها در داخل بررسی کرد. به هر حال منطقه در شرایط حساسی قرار دارد و نقش جمهوری اسلامی مورد پسند جهانیان نیست. این وضعیت یک شبه اتفاق نیفتاد، بنابراین رفع آن یک شبه امکان پذیر نیست. همه باید در انجام وظایف خود پای کار باشیم تا بتوانیم در مسیر اصلاح گام برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید