رئیس دانشگاه آزاد: نهادهای ذیربط موظفند از ورود دانشجویان با پوشش نامناسب به دانشگاه جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه آزاد: نهادهای ذیربط موظفند از ورود دانشجویان با پوشش نامناسب به دانشگاه جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال جدید با بیان اینکه امیدوارم سال 1402 نقطه عطفی در تربیت اجتماعی و رشد همه جانبه در عرصه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی باشد، گفت: ، مهارت، دانشگاه اجتماعی و حل مشکلات و غیره. وی تاکید کرد: نهادهای ذیربط در دانشگاه موظفند از اقداماتی که مانع و اختلال در یادگیری دانشجویان می شود از جمله آزار و اذیت، رفتار خلاف حیثیت کلاس و دانشگاه و همچنین ظاهر نامناسب دانشجویان با پوشش نامناسب و اختلالات رفتاری جلوگیری کنند. که محیط سالم را مختل می کند و مانع ایجاد محیطی امن برای همه افراد دانشگاه می شود و به تحصیل علم می پردازند و در راستای حفظ حقوق عموم دانشجویان به وظایف خود عمل می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال جدید با بیان اینکه امیدوارم سال 1402 نقطه عطفی در تربیت اجتماعی و رشد همه جانبه در عرصه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی باشد، گفت: ، مهارت، دانشگاه اجتماعی و حل مشکلات و غیره. وی تاکید کرد: نهادهای ذیربط در دانشگاه موظفند از اقداماتی که مانع و اختلال در یادگیری دانشجویان می شود مانند آزار و اذیت، رفتار خلاف حیثیت کلاس و دانشگاه و همچنین ظاهر نامناسب دانشجویان با پوشش نامناسب و اختلالات رفتاری جلوگیری کنند. که محیط سالم را مختل می کند و مانع ایجاد محیطی امن برای همه افراد دانشگاه می شود و به تحصیل علم می پردازند و در راستای حفظ حقوق عموم دانشجویان به وظایف خود عمل می کنند.
متن پیام تهرانچی به شرح زیر است:

به نام خدا

ماه رمضانی که در آن قرآن برای هدایت مردم و نشانه های هدایت و جدایی خداوند در آن نازل شده است (سوره بقره، آیه 185)

مصادف شدن بهار طبیعت که بهار تن است و بهار قرآن و ماه مبارک رمضان که بهار روح است را به فال نیک می گیرم و سلام می کنم. و با سلام خدمت خانواده محترم دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور.

امیدوارم سال 1402 نقطه عطفی در تربیت اجتماعی و رشد همه جانبه در آموزش، پژوهش، فرهنگ، مهارت، دانشگاه اجتماعی و حل مسئله و… باشد. سال گذشته در همین ایام اعلامیه تعلیم و تربیت اجتماعی به همه عزیزان داده شد تا با الهام از دیرباز گامهای موثری در امر خواهرخواندگی بردارند و نسل جوان را برای پذیرش مسئولیتهای مهم زندگی اجتماعی آماده کنند. آموزه های قرآن و عترت (علیهم السلام) گرفته شود. امسال نیز با تاکید بر اجرای مفاد همین بیانیه، با استعانت از ماه مبارک رمضان و لیالی قدر و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با دولت فعلی، مصمم به اقدامات بیشتر هستیم. گام در این زمینه

همانطور که در رسالت تربیت اجتماعی دانشگاه تاکید شده است، همه ما در قبال سلامت محیط دانشگاه و تضمین کیفیت آموزشی و عمق بخشی به آن مسئول هستیم و این تنها در سایه حفظ و ترویج نزاکت و رفتار است. در فضای آکادمیک دانشگاه و مقابله با رفتارهای نابهنجار مانند رفع حجاب و غیره محقق نمی شود. این درخواست اکثریت دانشجویانی است که برای تحصیل در دانشگاه آمده اند و برای این منظور هزینه می کنند.

همه ما در این زمینه مسئولیت داریم و البته مهمترین نقش در این زمینه این است که معلمان محترم اهمیت مسئله را تبیین کنند و دانش آموزان را در چارچوبی قرار دهند.

بدیهی است علاوه بر تبیین و اولویت دادن به اقدامات مثبت شناختی و ترویجی بر اقدامات پیشگیرانه در زمینه آموزش و یادگیری اجتماعی، با در نظر گرفتن لزوم حفظ حقوق کلیه دانشجویان در خصوص یادگیری در محیط کلاس و دانشگاه به منظور حفظ و نگهداری در راستای ارتقای ایمنی روانی و افزایش بهره وری و کیفیت یادگیری، نهادهای ذیربط در دانشگاه موظفند از اقداماتی که مانع و مخل یادگیری دانشجویان می شود از قبیل آزار و اذیت، رفتار خلاف حیثیت کلاس و دانشگاه و … جلوگیری کنند. ظاهر دانش آموزان با پوشش نامناسب و اختلالات رفتاری که محیط سالم را مختل می کند و از ایجاد محیطی امن برای همه جلوگیری می کند مردم در حال علم آموزی هستند و در راستای حفظ حقوق عموم دانش آموزان به وظایف خود عمل خواهند کرد.

ما معتقدیم دانشگاه جامعه محور به عنوان رکن مؤثر در تربیت اجتماعی باید پیشگام و الهام بخش رفتار اجتماعی باشد و جایگاه دانشگاه بیش از یک عنصر منفعل و پیرو تحولات اجتماعی است. امیدوارم سال جدید سال تبدیل همه ما به بهترین حالت و انجام وظایف بیش از پیش باشد.

محمدمهدی طهرانچی

دیدگاهتان را بنویسید