طرح نمایندگان مردم برای ممنوعیت خروج دانشجویان از دانشگاه در صورت «عدم رعایت موازین».

طرح نمایندگان مردم برای ممنوعیت خروج دانشجویان از دانشگاه در صورت «عدم رعایت موازین».

جمعی از نمایندگان مجلس طرحی را تدوین کرده اند که در صورت تخلف از هنجارهای دانشگاهی و ارتکاب جرائمی مانند ایجاد اغتشاش و آشوب، تخریب اموال، فحاشی و هتک حرمت به مدت 10 سال از ورود دانشجویان به دانشگاه منع می شود.

: جمعی از نمایندگان مجلس و کارشناسان طرحی را تدوین کرده اند که در صورت تخطی از هنجارهای دانشگاهی توسط دانشجویان و ارتکاب جرایمی از قبیل ایجاد اغتشاش، تخریب اموال، فحاشی و هتک حرمت در دانشگاه ها و هرگونه اقدامی که موجب اختلال در روند تدریس شود. و مأموریت های پژوهشی دانشگاه، ضمن صدور احکام انضباطی، متخلفین را به پرداخت تمام هزینه های تحصیل در آن مقطع تحصیلی محکوم می کند.

از دیگر مجازات های پیشنهادی در این طرح منع رفت و آمد 10 ساله است.

در این طرح پیش بینی شده، چنانچه دانش آموزان از هنجارشکنی اظهار ندامت کنند، از مجازات های فوق تخفیف گرفته و یا در صورت رفع نیاز کشور و خدمت، مجازات آنان تخفیف می یابد.

به گفته یکی از طراحان این طرح، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و ایجاد فضای باز برای بحث در دانشگاه ها همواره مورد تاکید مسئولان بوده است که در روزهای اخیر علی رغم دعوت تشکل های دانشجویی برای حضور در کرسی های آزاد اندیشی و در سکوهای باز، هنجارشکنان دانشگاه تاکنون از حضور در این جلسات خودداری کرده اند.

لازم به ذکر است طرح مورد نظر به امضای تعدادی از نمایندگان مردم رسیده و در حال حاضر از سایر معاونت ها امضا جمع آوری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید