لاوروف: احتمال احیای برجام در آینده نزدیک وجود دارد

لاوروف: احتمال احیای برجام در آینده نزدیک وجود دارد

روز جدید سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت که احتمال احیای شورای امنیت سازمان ملل در آینده نزدیک وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی روسیه، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: در مورد موضوع ایران، ما موافقیم که شانس احیای کامل شورای امنیت سازمان ملل در آینده نزدیک وجود دارد. آینده، اما

در همین حال، روز گذشته (چهارشنبه) ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که به مسکو سفر کرده بود، گفت تلاش های دیپلماتیک برای احیای برجام باید ادامه یابد.

وی در گفت و گو با مکرون درباره ایران گفت: درباره وضعیت توافق هسته ای با ایران و احیای برجام که در سال 2015 تصویب و با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد، گفت وگو کردیم.

احتمال احیای برجام در آینده نزدیک وجود دارد

رئیس جمهور روسیه در ادامه بر لزوم ادامه تلاش های دیپلماتیک برای حفظ برجام تاکید کرد و گفت: ما با این دیدگاه موافق هستیم که ادامه تلاش های دیپلماتیک و ترویج راه حل های سازش به نفع حفظ این سند بزرگ ضروری است. «ما توافق کردیم که مواضع ما در این موضوع بسیار نزدیک یا به قول دیپلمات‌ها منسجم است.

هشتمین دور مذاکرات در وین روز گذشته (سه شنبه) با دیدار دوجانبه علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، هماهنگ کننده این مذاکرات از سر گرفته شد. علی باقری روز سه شنبه به منظور شرکت در این مذاکرات وارد وین شد.

چین و روسیه بارها آمریکا را مقصر وضعیت کنونی پیرامون برجام دانسته و بر لزوم لغو تمامی تحریم های یکجانبه علیه ایران به منظور هموارسازی راه برای اجرای کامل برجام تاکید کرده اند. پکن و مسکو تحریم های یکجانبه آمریکا را غیرقانونی و بخشی از «دیپلماسی اجباری» واشنگتن می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید