توجه به خانواده و جمعیت محوری در برنامه هفتم توسعه


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1301/09/22
کد خبر: 1917584

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در جلسه علنی امروز (سه شنبه 31 آذرماه) شورای اسلامی شهر و در جریان بررسی عملکرد نهادهای مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت ، تصریح کرد: پیری جمعیت یکی از بحران های کشور است و ما در همین وضعیت هستیم و هفت سال دیگر هستیم و اگر در این مدت کاری انجام نشود با بحران مواجه خواهیم شد.

وی گفت: ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانان همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم بود. 73 ماده از قانون فوق که 43 ماده آن مربوط به وزارت بهداشت و درمان است و برای اینکه بتوانیم این قانون را اجرا کنیم اردوی جوانان جمعیت را در وزارت بهداشت تشکیل دادیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تاکنون 15 جلسه در اردوگاه جوانان جمعیت برای اجرای سریع قانون حمایت از خانواده و جوانان برگزار کرده ایم و تمهیدات لازم برای اجرای این قانون اندیشیده شده است.

عین اللهی افزود: همچنین در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور کانون جوانان جمعیت را با مسئولیت رؤسای دانشگاه ها ایجاد کردیم و امروز رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس میزان اجرای مصوبه ارزیابی می شود. حمایت از قانون خانواده و جوانان جمعیت.

وی گفت: همچنین 7 دستورالعمل درباره این قانون به دانشگاه ها ارسال کرده ایم. اداره کل «جوانان جمعیت» را در وزارت بهداشت ایجاد کرده ایم و اپلیکیشن هایی را برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان ایجاد کرده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موضوع فرهنگ سازی برای جوانان جامعه نیز بسیار مهم است و قطعاً باعث افزایش جمعیت خواهد شد. خوشبختانه در تدوین برنامه هفتم توسعه به خانواده و جمعیت توجه شد.

دیدگاهتان را بنویسید