تمامی صرافی ها تا 15 اسفند تعطیل است / برق دفاتر پرمصرف پس از 3 اخطاریه قطع می شود

ساعت: 16:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795262

سخنگوی صنعت برق کشور از تعطیلی تمامی مراکز استخراج ارزهای دیجیتال تا ۱۵ اسفند در فصل سرما خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق دلیل تعطیلی مراکز مجاز استخراج ارزهای دیجیتال را اقداماتی برای کاهش مصرف برق عنوان کرد.

وی ادامه داد: این اقدامات بر اساس روشنایی معابر، نظارت بر مصرف ادارات و کاهش مصرف آنها اولویت بندی می شود که حدود 209 مگاوات مصرف این مراکز است و از سوی دیگر برخوردهایی نیز با این مراکز صورت گرفته است. بخش غیر مجاز است.

رجبی مشهدی گفت: تمامی مراکز ماینینگ ارز دیجیتال با ظرفیت حدود 625 مگاوات، حدود 222 هزار دستگاه که بیشتر آن ها در بخش خانگی صنعتی است، در ایام سرد سال تا 15 اسفند تعطیل هستند. غیرقانونی کار می کردند.

پیک مصرف برق در شب در کشور حدود 41000 مگاوات است

وی در خصوص تولید برق از نیروگاه ها توضیح داد: در شرایط فعلی پیک یک شبه در کشور حدود 41 هزار مگاوات است که قطعاً نسبت به تابستان که 67 هزار مگاوات بود بسیار کمتر است، یعنی نیروگاه ها نیاز به 60 درصد تولید برق بیشتر اما به همین میزان است.» اگر بخواهیم برق تولید کنیم باید 95 درصد آن را از سوخت های فسیلی، گازی و سوخت مایع استفاده کنیم که با توجه به افزایش مصرف گاز به دلیل سرمای هوا، سهمیه نیروگاه ها کاهش می یابد و مجبور به استفاده از سوخت مایع، مصرف سریع آن خواهیم بود و مخازن احیا یکبار مصرف می تواند منجر به ناپایداری شبکه شود.

تاکنون قطعی برق نداشته ایم

سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون قطعی برق در منازل وجود نداشته و برق صنایع به صورت مستمر در حال تحویل است. حدود 50 درصد از سوخت با نرخ روزانه 100 میلیون متر مکعب گاز تامین می شود. سوخت مایع 50 درصد دیگر تحویل داده می شود.

رجبی مشهدی نحوه اخطار در این خصوص به ادارات و سازمان های دولتی گفت: در صورت ابلاغ 3 اخطار به دستگاه ها، ادارات، سازمان ها، برق آنها قطع می شود. در بخش روشنایی نیز تاکنون 364 مگاوات کاهش مصرف داشته ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید