900 تن میوه تنظیم بازار در مازندران توزیع می شود / قیمت گذاری میوه شب عید تا 20 اسفند


ساعت: 08:16
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810028

سلیمان حاتمانژاد با بیان اینکه 28 هزار تن مرکبات در شب عید توسط باغداران و سورت گردانان استان مازندران خریداری شد، اظهار داشت: در آستانه عید سعید فطر از سوی باغداران و سورت کاران استان مازندران خریداری شد. وی گفت: میوه های شب عید از 20 اسفندماه و پس از تعیین قیمت در نقاط مختلف کشور توزیع و به دست مصرف کننده می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سلیمان حاتمانژاد در گفت و گو با خبرنگار بلاغ ، در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای تحویل میوه در تعطیلات عید گفت: از 500 تن سیب و 400 تن پرتقال مازندران تعاونی روستایی است.

وی افزود: خوشبختانه با هماهنگی سازمان تعاون روستایی کشور 500 تن سیب تنظیمی از شهرستان دماوند تهران خریداری شده و از فردا 11 اسفندماه 500 تن سیب به استان منتقل می شود.

مدیرعامل تعاون روستایی مازندران گفت: در نهایت تا یک هفته آینده با ورود کامل این 500 تن سیب به مازندران برای نگهداری و توزیع به موقع وارد سردخانه های استان می شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به عرضه 400 تن پرتقال باید توسط خود استان خریداری و تحویل داده شود و خوشبختانه بر اساس میزان درخواستی کارگروه تنظیم بازار هر شهرستان در اختیار آنها قرار می گیرد.

حاتمانژاد تاکید کرد: برای تنظیم بازار شب عید در استان مشکل چندانی برای تامین سیب و پرتقال نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به قیمت میوه شب عید، از 20 اسفند ماه سال جاری کارگروه کمیته راهبردی مرکز تنظیم بازار هر استان موظف به تعیین قیمت میوه برای تنظیم بازار عید است که در اطلاعیه ای اعلام می شود. زمان مقرر . .

مدیرعامل تعاون روستایی مازندران اعلام کرد: استان مازندران منبع تامین پرتقال سایر استان های کشور است.

این مسئول بیان کرد: تا امروز بیش از 5500 تن پرتقال خریداری شده به استان های متقاضی ارسال و یا در حال ارسال است.

حاتمانژاد گفت: قیمت خرید پرتقال در آبان و آذرماه امسال با توجه به تحلیل قیمت باغداران آن زمان بین 8500 تا 9000 تن بوده است که حدود 5000 تن است که در نهایت بیش از 13000 تن است که ساخته می شود. توسط سازمان تعاون روستایی

وی خاطرنشان کرد: میوه های عید سعید فطر از 20 اسفندماه و پس از تعیین قیمت در نقاط مختلف کشور توزیع و به دست مصرف کننده می رسد.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران همچنین قیمت هر کیلوگرم پرتقال تنظیمی را 13 هزار و 200 تن اعلام کرد و گفت: استانداردهای تحویل باید رعایت شود.

محمدرضا شعبانی با بیان اینکه دولت در شب عید هر سال در پایان سال اقدام به خرید پرتقال می کند، افزود: این بدان معناست که دولت و باغداران ریسک می کنند و هنگام خرید در پاییز امکان افزایش یا کاهش قیمت آن وجود دارد. شب عید

وی با بیان اینکه دولت از مصرف کنندگان در تنظیم بازار در زمان برداشت باغداران و در زمان مصرف حمایت می کند، افزود: این استان یک میلیون و 700 هزار تن پرتقال تامسون تولید می کند اما در مجموع 30 هزار تن میوه خریداری می کند.

وی با بیان اینکه قطعا دولت نمی تواند از همه باغداران و سورتینگ ها خرید کند، افزود: به طور کلی خرید تضمینی در عید سعید فطر به نفع باغداران و باغداران است و این طرح شامل میوه هایی است که باید استانداردهای وزنی را داشته باشند.

شعبانی وزن 190 تا 300 گرمی، بدون لک و پوسیدگی و بسته بندی در سبدهای شش تا هشت کیلوگرمی را یکی از استانداردها عنوان کرد و گفت: قیمت بازار برای میوه های درهم تعیین نشده است، اما این میوه باید مطابق با آن عرضه شود. با استانداردها

مدیرعامل اتحادیه باغداران یادآور شد: امسال قیمت خرید تضمینی مرکبات از باغداران 13 هزار و 200 تن در هر کیلوگرم است و خرید توسط شرکت های تعاون روستایی انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید