ناظران ستاد تنظیم بازار کارشناسی ندارند/قیمت مرغ باید به 75 هزار تومان برسد.


ساعت: 15:27
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896659

جوکار مدیرعامل اتحادیه مرغداران یزد گفت: مدیران ستاد تنظیم بازار تجربه لازم در قیمت گذاری مرغ را ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر جوکار در گفتگو با یزدرسا با اشاره به کاهش تولید در جوجه کشی استان یزد، تصریح کرد: قیمت های مصوب ستاد تنظیم بازار در خصوص مرغ به هیچ وجه کارشناسی نشده و این قیمت مقرر برای مرغ در دسترس نیست. تولید کننده به هر نحوی باشد به همین دلیل جوجه ریزی در استان به شدت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: روسای ستاد تنظیم بازار از سازمان صنعت و معدن هستند که هیچ اطلاعی از روند تولید مرغ ندارند و فقط یک سری قیمت ها را به صورت سفارشی اعلام می کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران یزد گفت: قیمت اعلامی سازمان جهاد کشاورزی برای مرغ زنده 49 هزار تومان برای مصرف کننده 70 هزار تومان و قیمت اعلامی مرغداران 75 هزار تومان است اما ستاد تنظیم بازار. این قیمت را قبول نمی کند کارشناس طیور سازمان جهاد کشاورزی که کارشناس مرغ و سابقه چندین ساله در این زمینه است قیمت کارشناسی را اعلام کند و هر قیمتی که اعلام کنند ما آن را اجرا می کنیم.

جوکار همچنین با تاکید بر اینکه دولت به وعده های خود در زمینه تولید مرغ عمل نکرده است، تاکید کرد: زمانی که مرغ ارزان شد، دولت به بهانه اینکه بازار بر اساس سیاست عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می کند، مرغ را خریداری کرد، این کار را نکرده است. پس حالا که قیمت مرغ دوباره افزایش یافت، فکر کرد با قیمت های ثابت بازار را کنترل خواهد کرد که عملا غیرممکن است.

وی ادامه داد: دولت حتی در زمینه پرداخت تسهیلات نیز به تعهدات خود عمل کرده است، یکی از دلایل کاهش جوجه ریزی نیز همین است زیرا نقدینگی تولیدکنندگان کاهش یافته و از سوی دیگر هزینه ها به شدت افزایش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران یزد خاطرنشان کرد: تولید مرغ در استان از تیرماه کاهش و در مردادماه افزایش یافته و اکنون اوج مشکل است که به حدود 80 تن در روز در استان رسیده است.

جوکار در پایان تاکید کرد: البته نیاز استان بیش از این مقدار نیست چرا که قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید