دستور استاندار خراسان رضوی دلیل کمبود گوشت قرمز در یزد بود/ رفع مشکل اختلال در بازار گوشت در یزد با پیش بینی کاهش قیمت از سوی کشتارگاه ها


ساعت: 12:19
تاریخ انتشار: 1401/01/18
کد خبر: 1820216

رئیس اتحادیه قصابان استان یزد گفت: قصابان یزد برای رفع مشکل بازار گوشت قرمز یزد باید قیمت گوشت قرمز با کیفیت را کاهش دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد ملک ثابت رئیس اتحادیه قصابان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: قصابان استان گوشت مورد نیاز خود را از کشتارگاه ها تهیه می کنند و خود واردکننده گوشت نیستند. قصابی ها این گوشت را تنها با 8 درصد سود به مردم عرضه و عرضه می کنند.

وی با بیان اینکه نرخ پیشنهادی ستاد تنظیم بازار گوشت قرمز برای گوشت قرمز 160 هزار تن در هر کیلوگرم است، ادامه داد: در حالی که کشتارگاه های استان تمایلی به کاهش قیمت گوشت با کیفیت ندارند، متاسفانه هیچ یک از قصابی های یزد نمی توانند تعرفه را تایید کنند. مصوب ستاد تنظیم بازار مراقب باشید زیرا قیمت خرید هر کیلوگرم گوشت قرمز با کیفیت 160 هزار تن است.

ملک ثابت خاطرنشان کرد: اتحادیه قصابان استان به کشتارگاه ها پیشنهاد داده است تا گوشت مرغوب خود را با قیمت 150 هزار تن به قصابان عرضه کنند. مصوبه مرکز تنظیم بازار باید رعایت شود و بازار گوشت قرمز از تخلف قیمت خارج شود.

رئیس اتحادیه قصابان یزد گفت: مسئولان ذیربط قول داده اند که امروز این کاهش قیمت توسط کشتارگاه ها اعمال شود اما واقعیت بازار نشان می دهد که این کار آسانی نخواهد بود.

وی در خصوص کمبود گوشت قرمز در هفته های اخیر گفت: در پی دستور استاندار خراسان رضوی مبنی بر ممنوعیت دامداری از استان خراسان، تامین گوشت مورد نیاز استان یزد با مشکل مواجه شد و همچنین به دلیل تقارن ایام نوروز و در ایام نوروز. در ماه مبارک رمضان نیز مصرف گوشت قرمز توسط مردم افزایش یافت که باعث شد بازار با تقاضای زیادی مواجه شود و کشتارگاه های استان در تامین گوشت مورد نیاز دچار مشکل شوند.

ملک ثابت با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد گوشت قرمز مصرفی استان از استان های دیگر وارد می شود، گفت: یکی دیگر از دلایلی که این روزها بازار گوشت با کمبود مواجه است، قاچاق دام از استان به دلیل افزایش به بالا است. قیمت گوشت قرمز در استان های همجوار بود.

رئیس اتحادیه قصابان یزد در پایان با اشاره به اینکه گوشت قرمز مصرفی یزدی ها نسبت به استان های همجوار ارزان تر است، خاطرنشان کرد: با توجه به حذف ارز ترجیحی و خشکسالی های اخیر، انتظار می رود کشاورزان استان های همجوار مجبور به فروش دام های خود شوند. بگویند در این صورت احتمالا استان مشکلی برای تامین گوشت قرمز نخواهد داشت.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید