کشتارگاه ها عامل اصلی فساد در بازار مرغ یزد! / مشکل بازار مرغ یزد با مدیران بی تدبیر و غیرحرفه ای حل نمی شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید میثم دشتی رئیس سابق اتحادیه مرغداران استان یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه عامل اصلی فساد در تولید و توزیع مرغ یزد کشتارگاه ها بوده است، اظهار داشت: در این راستا، تولید و توزیع مرغ در مرغداری ها از طریق کشتارگاه ها انجام می شود. اما دلیل عدم دخالت مسئولان مربوطه در این موضوع مشخص نیست.


دلیل عدم برخورد سازمان های نظارتی با کشتارگاه های سوء استفاده کننده مشخص نیست

وی با اشاره به اینکه نمی توان تشخیص داد که آیا ناظران دامپزشکی حاضر در کشتارگاه ها در این فساد دخیل بوده اند یا خیر و علت اینکه کشتارگاه ها به راحتی می توانند این فساد را انجام دهند نامشخص است، خاطرنشان کرد: ترس و نگرانی کارکنان از بسته بندی کشتارگاه ها. و پیامدهای آن ممکن است دلیل عدم برخورد مسئولان با کشتارگاه های متخلف باشد.


میزان ضایعات مرغ در گفتگوی بین تولیدکننده و کشتارگاه ها کاهش می یابد!!

این فعال مرغداری ادامه داد: کشتارگاه ها گاهی میزان ضایعات مرغ را اعلام می کنند که وقتی اعتراض می کنیم می گویند برو صحبت کن تا ضایعات کم شود، چه ضایعاتی با صحبت از مقدار آن کم می کند؟


cc1bb4cc e5f5 4882 b573 e905d8b691cd خبر خاکستری


اگر قاطعیت وجود داشته باشد، فساد در کشتارگاه قابل کنترل است

داچی به محدود بودن تعداد کشتارگاه های فعال در استان یزد اشاره کرد و گفت: در صورت نظارت دقیق تر و عزم و اراده کارکنان برای برخورد با آنها به راحتی می توان جلوی این فساد را گرفت.


مشکل بازار گوشت مرغ با مدیران غیر متخصص و بی تدبیر حل نمی شود

رئیس سابق اتحادیه مرغداران یزد ادامه داد: در کنار بحث فساد در کشتارگاه، مشکل اصلی بازار مرغ یزد وجود مدیران بی تدبیر و غیرکارشناس است و جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی تولید باید بیشتر توجه کن. . ” بودن.

وی با بیان اینکه استاندار باید در وسط میدان باشد گفت: چند استاندار در شبانه روز از کشتارگاه های استان بازدید کرده اند و چند نفر بر فضای کشتارگاه های استان نظارت و نظارت دارند؟ این موضوع باید دائمی باشد و امکان پذیر نباشد، بعد از بازدید استاندار جدید از این کشتارگاه ها مشکل را حل کرد، اما مجموعه استانداری باید این نظارت مستمر را داشته باشد.

داچی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان مرغ تنها به دنبال سود هستند و کاری به فساد و اختلاف بازار ندارند، خاطرنشان کرد: دستگاه های نظارتی باید ابزارهای نظارتی خود را تقویت کنند و مسئولان استانی باید قیمت مرغ را به استان ها نزدیک کنند و برای جلوگیری از ورود اقدام کنند. و فساد بازار مرغ


مشکل نابسامانی بازار مرغ البته اگر مسئولان بخواهند قابل حل است

این فعال بازار مرغ یزد با بیان اینکه اگر کارکنان بخواهند بگویند همه مشکلات بازار مرغ یزد قابل حل است، گفت: تولیدکننده، کارکنان کشتارگاه، ستاد جهاد کشاورزی و سایر متولیان مربوطه باید کنار هم بنشینند و به توافق برسند. این توافق، هر دو طرف باید منافع داشته باشند. به فکر یکدیگر باشید.

وی ادامه داد: متأسفانه در شرایط کنونی هیچکس به تهیه کننده علاقه ندارد بلکه همه مسئولان، رسانه ها و …. تنها ادعای حمایت از مردم را دارد اما هیچکس اعلام نمی کند در حالی که تولیدکننده ای که سرمایه قابل توجهی در این بازار سرمایه گذاری کرده تشویق می شود. به دلیل مشکلات در زنجیره تولید

دشتی با بیان اینکه بی نظمی در بازار مرغ برای استانی مانند یزد که خودش تولیدکننده است مناسب نیست، بیان کرد: در برخی روزها میزان تولید مرغ یزد حتی دو برابر نیاز بازار یزد است اما در سطح بازار شاهد هستیم که وجود دارد. مرغ نه، چون اصل مطلب برای ما تولیدکنندگان و مسئولان روشن است، چرا که مرغ از استان خارج می شود و تولیدکننده به دلیل سود بیشتر حاضر است این ریسک را بپذیرد و محصولات خود را به استان های همجوار بفرستد، اما اگر نظارت قوی تر و کارمندان بود. مسئول شرایط تولید است. مشکل بازار مرغ در یزد نیز حل شده تلقی می شد تا اینکه هیچ تولیدکننده ای ریسک ارسال محصول خود را به استانی دیگر برای یک تا دو میلیون سود بیشتر نکرد.

رئیس سابق اتحادیه مرغداران یزد گفت: مسئولان استانی باید به این نکته توجه داشته باشند که نمی توان بازار را به صورت منظم کنترل کرد و در صورت تغییر دیدگاه، بی نظمی در بازار مرغ به راحتی حل می شود. کمیاب است و فردای آن روز مرغ زائد وجود نخواهد داشت و تولیدکننده و مردم سود می برند و از فساد برخی سودجویان جلوگیری می شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید