پروژه ای که شروع نمی شود شکست می خورد / بافت تاریخی “خیابان امام” سمنان قربانی تصمیمات غیرحرفه ای شده است

زمان: 14:37
منتشر شده در: 1400/07/20
کد خبر: 1775584

طرح تبدیل خیابان امام به پیاده رو که از ابتدا با چالش ها و انتقادات زیادی همراه بود و سرانجام پس از اجرای آن ، آشفتگی گیج کننده آن بین کارکنان منجر به از دست رفتن 8 میلیارد خزانه از محل بودجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت ؛ استان سمنان و به ویژه مرکز استان در رکود پروژه های ناتمام است ، بنابراین اجرای برخی پروژه ها چند دهه است که ادامه دارد و در نهایت این پروژه های بلند مدت در چالش سیاسی مسئولان سکوت می کنند.

اما صرف نظر از جهت گیری های سیاسی مسئولان و برتری شهر ، باید بین آنها هم افزایی و اشتراک نظر وجود داشته باشد ، که در حال حاضر ضعف آشکار دستگاه های اجرایی در استان سمنان است که باید به آن توجه شود.

اما در بین بسیاری از پروژه های ناتمام ، طرح اجرای خیابان امام که 13 سال پیش توسط شورای و شهرداری سمنان پیشنهاد شده بود ، برای برخی از مسئولان غیرممکن به نظر می رسید و سرانجام با وجود مقاومت زیاد در فروردین امسال راه اندازی شد.

این طرح به طور کلی ایده ای برای احیای بافت تاریخی شهر و بازار سنتی سمنان بود و به همین دلیل مورد تمجید قرار گرفت ، اما اجرای آن با مقاومت زیاد معامله گران همراه شد ، که البته سرعت آن بیشتر و غیرحرفه ای بود.

به گفته شهرداری ، در صورت اجرایی شدن این طرح و خرید همزمان خیابان امام ، محلی برای گردشگری و تفریحی ، بازاریان بیش از پیش سود می برند ، اما پس از چند ماه از اجرای آن ، بازارها از فروش ناراضی هستند. و رفاه خیابان امام را دوباره باز کردند.

طرحی که باید برای اجرای بی عیب و نقص این منوهای تجاری در نظر گرفته می شد و با موقعیت صحیح پارکینگ ها و همچنین ورود خودروهای برقی ، امکان برقراری ارتباط با تمام نقاط بازار وجود داشت که متأسفانه به دلیل این پروژه در مدت کوتاهی عمر باقیمانده شهرداری قبلی کلیدی بود ، فرصت بررسی تخصصی آن هرگز اتفاق نیفتاد.

اما در بحبوحه این موج مجادله ، مایه تاسف است سقف و چندین پخش کارکنان که ناهماهنگی های عملکردی آشکار خود را آشکار می کنند ، یک بار از ورود و خروج خودروها در خیابان گارد انتقاد می کنند و دوباره آنها با تصمیم ایجاد خیابان را باز می کنند. یک ساعت با تاجر فاصله دارد.

به گفته شهرداری ، تصمیم به بازگشایی جلسه شورای ترافیک جاده ای گرفته شد ، اما از سوی دیگر استاندار وقت بی اطلاعی از این امر را اعلام کرد و در نهایت رئیس شورای شهرداری در سمنان اعلام کرد که این تصمیم یک طرفه بوده و توسط حکم رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان منوط به نقض قانون شورای شهر سمنان است.

البته شایان ذکر است که در پی پیگیریها ، گزارش شد که طبق توافق نامه ای که بین نمایندگان کسبه در میدان امام ، شورای شهر ، شهردار وقت سمنان و نماینده حوزه انتخابیه در مارس 2010 ، نیروهای تجاری به وضوح بر شورای ترافیک شهر غلبه کردند شهرداری سمنان با وجود تصویب شورای راهنمایی و رانندگی ، پیاده رو را به طور کامل برای عبور وسایل نقلیه پاکسازی کرد.

و اکنون این سال مطرح می شود که بودجه 8 میلیاردی هزینه شده برای این پروژه چه می شود؟

اما در بحبوحه این آشفتگی گیج کننده ، که هنوز مشخص نیست دلیل یا دلایل بازگشایی این پیاده رو چیست ، باید گفت که چنین تصمیماتی مردم رهبری پایتخت را ناامید می کند ، زیرا هیچ تصمیم مهمی برای این شهر یا سرانجام ، پس از اجرا ، او با یک شکست فاجعه بار همراه شد.

بنابراین از مقامات می خواهد که از این پس به پروژه های شهری توجه بیشتری داشته باشند و با جمع بندی نظرات کارشناسان در مورد اجرای آنها تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید