بیشترین شایستگی شهرداری یزد مربوط به بافت تاریخی است/ بافت تاریخی یزد نیازمند ردیف بودجه ملی است.


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837468

نماینده شورای شهر در بافت تاریخی شهرداری یزد:

حقیرالسادات با اشاره به اقدامات گسترده شهرداری یزد در رابطه با بافت تاریخی در چند ماه اخیر گفت: ین بیشترین اعتبار شهرداری یزد مربوط به حوزه بافت تاریخی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، بی بی فاطمه حق سادات نماینده شورای اسلامی شهر یزد در بافت تاریخی شهرداری صبح امروز در جلسه کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: بافت تاریخی و جایگاه و مکان آن اثرات آنقدر آشکار برای جهان است که با رکورد جهانی تداخل ندارد.

وی افزود: وقتی عنوان می شود در کشور چنین بافت وسیعی نداریم و نمونه های آن در دنیا بسیار کم است، وضعیت واقعی این بافت را نشان می دهد و نمی توان ثبت جهانی این بافت را زیر سوال برد. “

نماینده شورای اسلامی شهر در بافت تاریخی میراث جهانی یزد گفت: البته این موضوع نباید باعث رفع نقاط ضعف شود و برای رفع مشکلات باید تمام تلاش خود را انجام دهیم.

حقیرالسادات گفت: واقعیت این است که حذف بافت تاریخی یزد از فهرست میراث جهانی به هیچ وجه زیر سوال نمی رود و همه متعهد به دفاع از آن بافت هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین شایستگی های شهرداری یزد مربوط به بافت تاریخی است گفت: البته طبیعی است که در اقدامات انجام شده در این بافت نقاط ضعفی وجود دارد که باید برطرف شود.

به گفته نماینده شورای اسلامی شهر یزد در حوزه بافت تاریخی، واقعیت این است که شهرداری در حال بررسی ظاهر بافت است و واقعیت تاریخ این است که از درون فرو می ریزد و اگر توجه نکنیم. ما می توانیم ظاهر را حفظ کنیم. بیایید اصل را گم کنیم.

حقیر سادات خاطرنشان کرد: برای حفظ این موضوع به منابع بسیار بیشتر از ظرفیت شهرداری و شورای اسلامی شهر نیاز است و لازم است پیگیری های لازم برای کسب رتبه ملی بافت تاریخی اندیشیده شود. یزد.

وی به حضور گسترده مسافران نوروزی در یزد اشاره کرد و گفت: بحمدالله با هماهنگی های انجام شده اقدامات بسیار خوبی برای دیدار با مسافران نوروزی انجام شده و شهرداری تلاش کرده است تا شهر را به بهترین نحو ممکن در شبانه روز آماده کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید