محورهای بافت تاریخی یزد به روز می شود / ابتدای محور پیاده معابر یزد از بافت تاریخی

ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۲
کد خبر: 1794299

سرپرست حوزه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: رویکرد به زندگی پیاده در شهر از مسیرهای تاریخی به عنوان بخشی از هویت این شهر جهانی آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نقوی سرپرست بافت تاریخی شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به لزوم حفظ و نگهداری از مناظر بافت تاریخی یزد گفت: ارتقای سیما و منظر شهری در چند مرحله اجرا می شود.

علیرضا نقوی با بیان اینکه این پروژه باعث افزایش سطح کمی و کیفی، حفظ بناهای تاریخی و ارتقای سطح کیفی کالبدی و همچنین کمک به رشد شهری می شود، اظهار داشت: این طرح موجب افزایش سطح کیفی و کمیت، حفظ بناهای تاریخی و ارتقای سطح کیفی کالبدی می شود. وی افزود: بافت های تاریخی نیازمند رویکردها و سیاست های ویژه مداخله هستند. این گونه بافت ها باید ضمن حفظ هویت و ارزش های فرهنگی و تاریخی شهر، شاخص ها و کیفیت زندگی ساکنان آن را فراهم کند تا در مسیر رشد و توسعه شهر همراه با ارتقای همه جانبه باشد. بازسازی، از جمله فیزیکی، اجتماعی و اقتصادی.

524f37c7 d813 40ac be7d 6108c8e750d5 خبر خاکستری

وی این پروژه را بستری مناسب برای توسعه مسیرهای گردشگری عنوان کرد و ادامه داد: اتفاق می افتد.

سرپرست منطقه تاریخی شهرداری یزد همچنین از آغاز پروژه آسفالت مسیرهای گردشگری منطقه دروازه شاهی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.

f972de32 89f9 49d3 94e8 acb6b294443c خبر خاکستری

نقوی افزود: پروژه سنگ فرش مسیرهای گردشگری منطقه دروازه شاهی با مصالح همگن و بر اساس ضوابط ساخت و ساز در بافت تاریخی شهر یزد به مساحت 720 متر مربع تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد. دسامبر.

وی ادامه می دهد: حفظ آثار تاریخی یک شهر به حفظ ویژگی های منحصر به فرد آن و همچنین افزایش حس تعلق شهروندان کمک می کند. وی گفت: شهرهای سراسر دنیا چه از نظر اقتصادی و چه از نظر جمعیتی می توانند در رقابت با یکدیگر رشد کنند، اما آنچه آنها را متمایز می کند بافت تاریخی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید