بافت تاریخی یزد دیگر ظرفیت ایجاد بوم گردی / انسجام در توسعه برنامه های گردشگری یزد را ندارد.

ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۸
کد خبر: 1793349

حقیرالسادات گفت: در یکی دو سال اخیر مجوزهای بدون برنامه و بدون توجه به ظرفیت بافت تاریخ مانند مجوز ایجاد بوم گردی از حدی فراتر رفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بی بی فاطمه حقیرالسادات رئیس کمیته گردشگری شورای شهر یزد در گفت و گو با خبرنگار حوزه گردشگری یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار داشت: رونق گردشگری یزد در گرو بالا بردن فرهنگ گردشگری است و اگر این امر محقق نشده باشد نمی توان انتظار گردشگری را در منطقه داشت. آینده. یزد محقق خواهد شد.

حق السادات با اشاره به صدور مجوزهای بدون چارچوب برای گردشگری در بافت تاریخی، افزود: متاسفانه در یکی دو سال اخیر مجوزهای بدون برنامه و بدون توجه به ظرفیت بافت تاریخی این گونه بوده است. به عنوان مجوزهای اکوتوریسم، از حدود خاصی فراتر رفته است.»

وی افزود: در طول 100 روز برگزاری ششمین نمایشگاه بازدیدهای مختلفی از بخشهایی از بافت تاریخی انجام شد و مشکلات این منطقه به خوبی شناسایی شد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد گفت: برای اشاعه فرهنگ گردشگری یزدی ها 750 نفر به صورت خانوادگی در قالب تورهای یزدگردی از اماکن گردشگری یزد دیدن کرده اند و با انجام انواع کویرگردی، 1200 نفر از کمپ های کویری به عنوان بازدیدکنندگان بازدید کرده اند. یک خانواده به عبارت دیگر، ما به صورت هفتگی 6 اتوبوس توریستی کویری را برای خانواده های سواری ترتیب دادیم.

وی افزود: برنامه های سال های گذشته کمیسیون گردشگری شورای شهر با حضور تمامی فعالان و دستگاه های مرتبط با این حوزه بررسی شد و تلاش شد برنامه های جاری گردشگری به برنامه های گذشته نزدیک شود و خوشحالیم که این همگرایی باعث شده است. نتایج خوب است.

حقیرالسادات گفت: برای توسعه برنامه های گردشگری یزد به مشاوران این حوزه کمک کرده ایم و هر جا که تصمیمی لازم باشد برای بهبود روند برنامه دریغ نخواهیم کرد.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر یزد حضور اتباع خارجی در بافت تاریخی را یکی از مشکلات اساسی در این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود از بیش از 200 هزار اتباع خارجی در یزد تنها 90 هزار نفر مجوز دارند. و حدود 120 اتباع خارجی در یزد زندگی می کنند که تبعات زیادی برای شهر و شهروندان یزدی داشته است و بنابراین بافت تاریخی نیز از این معضل مصون نیست.

دیدگاهتان را بنویسید