نقش بوم گردی در توسعه و اشتغال کهگیلویه / لزوم توجه به زیرساخت های گردشگری


ساعت: 08:08
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840473

عبدالعزیز موسوی گفت: بوم گردی نقش مهمی در رونق توسعه دارد و این امر باید به عنوان راهبردی برای توسعه گردشگری و احیای بافت تاریخی دهدشت تلقی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالعزیز موسوی سرپرست استانداری کهگیلویه در خصوص بافت تاریخی بلد شاپور در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس با اشاره به اینکه بافت تاریخی دهدشت یکی از ظرفیت های مغفول مانده گردشگری است که نیازمند همکاری همه دستگاه های عمرانی استان است. مسئولان استان باید برای رفع عقب ماندگی بافت تاریخی دهدشت اقدام جهادی کنند.

عبدالعزیز موسوی افزود: جوامع امروزی در سفر و گذراندن اوقات فراغت به زندگی ساده و تمیزی تمایل دارند و خانه های بوم گردی در رفع این نیاز و جذب گردشگر نقش بسزایی دارند.

وی با تاکید بر ضرورت احیای بافت به عنوان یکی از شاخصه های هویتی استان، گفت: خوشبختانه برای ساماندهی بافت تاریخی دهدشت کارهای زیادی انجام شده و می توان گفت این شهر تاریخی احیا شده است. “

موسوی با توجه به اینکه بافت تاریخی دهدشت دارای ردیف اعتباری ملی سالانه است، لازم است اقدامات لازم برای توسعه زیرساخت های بافت ایجاد اشتغال انجام شود، این بافت باید در اولویت مسئولان به ویژه مسئولان استانی باشد.

وی گفت: بافت تاریخی به دلیل قدمت بناهای ارزشمند و وجود عناصر معماری آمیخته با هنر و هویت بنا، پیوند عمیق و گسترده ای با فرهنگ اصیل کشور دارد. احیای شهر تاریخی از اولویت های دهدشت است.

این مسئول بیان کرد: کهگیلویه به دلیل بافت های قدیمی از ظرفیت ویژه ای در حوزه بوم گردی برخوردار است که با افتتاح جاده ملی پاتاوه – دهدشت می تواند زمینه های بیشتری را برای جذب گردشگر و گردشگری بیشتر فراهم کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید