نبود زیرساخت های گردشگری در دهکده جهانی کلپورگان/ توقف ساخت مرکز بوم گردی در پیچ و خم اداره


ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: 1401/01/18
کد خبر: 1820178

زینت منفرد گفت: مجوز ساخت مرکز بوم گردی را 6 سال پیش دریافت کردم اما برای ساخت آن با پیچ و خم اداری و کارمندان گذری مواجه شدم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زینت منفرد کارآفرین و صنعتگر روستای کلپورگان در گفت و گو با عصرهامون گفت: امسال با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا شاهد حضور گردشگران در دهکده جهانی کلپورگان بودیم.

وی افزود: بیشترین گردشگران حاضر در روستای کلپورگان از شهرهای اصفهان، شیراز، تهران و کرج بوده اند.

صنعتگر روستای کلپورگان ادامه داد: در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش ورود گردشگران به روستا، فروش کاهش یافت اما امسال فروش بهتری داشتیم.

منفرد خاطرنشان کرد: در زمینه تهیه مواد اولیه با مشکلاتی مواجه شده و نیازمند همکاری و اتحاد سایر صنعتگران این روستا برای تهیه مواد اولیه است.

وی افزود: درآمد حاصل از فروش سرامیک به دست صنعتگران می رود نه مسئولان و تهیه مواد اولیه بر عهده ماست، بنابراین باید تلاش کنیم رونق اقتصادی که در این حوزه ایجاد شده کند نشود و این امر دیگر سفالگران روستایی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

صنعتگر روستای کلپورگان گفت: چندین کارگاه سفال در روستا وجود دارد که هر کدام زمینه اشتغال تعدادی از جویندگان کار را فراهم کرده است.

منفرد با توجه به شعار سال اذعان داشت: با تلاش مسئولان، مشکل سوخت که در گذشته معضل تولید بود، حل شده و زمینه اشتغال هفت نفر را فراهم کرده و در نظر دارد سمینار تولیدی خود را در این مدت گسترش دهد. سال برای درگیر شدن با دیگران. .

این زن سرپرست خانوار گفت: روستای کلپورگان ثبت جهانی می شود و سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بی شماری است اما نبود زیرساخت های لازم گردشگری در این منطقه مشکل ساز شده است.

منفرد خاطرنشان کرد: از دی ماه امسال هزار و 400 گردشگر وارد روستا شده اند و امسال نیز گردشگرانی از کشورهای چین و آلمان بوده اند که پذیرای و اسکان آنها هستند.

وی اذعان داشت: شش سال پیش مجوز ساخت مرکز بوم گردی را گرفتم اما پیچ و خم ادارات همچنان روی کاغذ است و مسئولان هر بار فقط از آنجا می گذرند و خود را توجیه می کنند.

صنعتگر دهکده جهانی کلپورگان گفت: سیم های تلفن ثابت گاهی به سرقت می رود که منجر به قطعی اینترنت و خطوط تلفن می شود که این یکی دیگر از مشکلات دهکده جهانی کلپورگان است. ما برای حل این مشکل به مخابرات روی آوردیم. ”اما این مشکل به نتیجه مطلوب منجر نشد یا مشکل را برطرف کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید