راه اندازی سامانه پیامکی برای تامین حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران اربعین حسینی (ع).


ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894038

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اعلام کرد؛

فریبرز کرمی گفت: سامانه پیام کوتاه برای تامین حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران اربعین حسینی راه اندازی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: با توجه به لزوم برنامه ریزی ناوگان اتوبوسرانی برای تسهیل در بازگشت به استان محل اسکان زائران و کاهش زمان انتظار، زائران اربعین حسینی (ع) می توانند پس از اتمام ساعت 14:00 ساعت 12:00 از ساعت 13:00 به بعد، ناوگان اتوبوسرانی را برای بازگشت به استان محل اسکان زائران تسهیل کند. زیارت و به موقع برای شروع حرکت به سمت مرز، نام مرز ورودی به کشور را به سامانه پیامکی 2000141 ارسال کنید.

وی افزود: زائران اربعین حسینی (ع) پس از اتمام زیارت خود در عراق و قبل از حرکت به سمت مرز، به سادگی نام مرز ورودی خود را که شامل خسروی، باشماق، تمرچین، چذابه، شلمچه و مهران است، وارد می کنند. سامانه به شماره 2000141 پیامک ارسال کنید.

کرمی بیان کرد: یکی از مزایای این طرح کاهش زمان انتظار در مرز و مدیریت سفر و دسترسی بهتر به ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری است.

وی با تاکید بر اینکه مردم فقط برای خرید بلیت به پایانه ها مراجعه کنند، گفت: با توجه به حجم بالای تقاضا و محدودیت ناوگان، سازمان حمل و نقل جاده ای تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات اتوبوسرانی عالی برای انتقال زائران به خروجی ها اندیشیده است. بر این اساس محدودیت هایی در نظر گرفته شده است که اگر زائران نتوانند بلیط اتوبوس تهیه کنند، باید روز بعد اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با بیان اینکه سفرهای اربعین حسینی(ع) یک موضوع معنوی است که همه باید در آن مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: اجازه نمی دهیم خللی در این سفرها ایجاد شود.

کرمی گفت: بازدیدکنندگان و کاربران جاده قبل از سفر از طریق سامانه 141 شامل اپلیکیشن 141، سایت مرکز مدیریت راه ها، شماره پیامک 1000141 و منشی تلفنی 24 ساعته مرکز مدیریت راه های استان کرمانشاه، باید اطلاعات کاملی از مسیر مورد نظر و سپس سفر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید