تاریخچه حذف تراکنش های پیامکی کمتر از 30 هزار جلد / سرویس پیامکی بانک ها چقدر گران می شود؟

تاریخچه حذف تراکنش های پیامکی کمتر از 30 هزار جلد / سرویس پیامکی بانک ها چقدر گران می شود؟

روز جدید : با توجه به لغو ارسال پیامک تراکنش های زیر 30 هزار تومان به بانک ملی از سوم اسفندماه سال جاری، رئیس واحد توسعه سامانه بانک ملی می گوید: هیچ اجباری برای مشتریان برای استفاده از اپلیکیشن های بانکی برای اطلاع بیشتر از تراکنش ها وجود ندارد. کمتر از 30000 تن و امکان پذیر است. اینکه مردم می توانند از طریق پیامک از این تراکنش ها مطلع شوند در حال حاضر وجود ندارد.

مشتریان بانک ملی در روزهای اخیر پیامکی دریافت کردند مبنی بر اینکه به زودی امکان دریافت تراکنش های کمتر از 30 هزار جلد فقط از طریق نشان این بانک وجود خواهد داشت.

متنی که با واکنش های منفی بسیاری از سوی مشتریان بانک مواجه شد که بانک ملی در بیانیه ای توضیح داد: ساده ترین راه مقابله با این افزایش هزینه. , دریافت اشتراک بیشتر از مشتریان بانک; اما این اقدام بار مالی بیشتری را بر مشتریان بانک تحمیل می کند.

از سوی دیگر تصمیم برخی بانک ها برای مدیریت این هزینه ها عدم ارسال برخی از پیام های تراکنش به مشتریان است. این در حالی است که بانک ملی ایران در تلاش است تا راهکاری خلاقانه برای مشتریان این بانک ارائه دهد که بر اساس آن بار این افزایش قیمت نباید بر دوش مشتریان بانک گذاشته شود، ضمن اینکه تمامی پیام های تراکنش باید به دست مشتریان برسد.

در همین راستا، بانک ملی ایران از تاریخ 2 اسفندماه 98 برخی از پیامک های بسیار کوچک خود (کمتر از 30 هزار جلد) را به بستر دیجیتال و در اپلیکیشن های رسمی این بانک ارسال می کند که بر اساس این طرح، ارسال پیام برای تراکنش های زیر 30000 تومان به جای پیامک از طریق اپلیکیشن های رسمی بانک ملی ایران یعنی بله، نشانبانک و بام انجام می شود.

از سوی دیگر مهدی علی آقایی، رئیس توسعه سیستم های بانک ملی به تشریح اهداف بانک در این زمینه پرداخت و به انتقادات در این زمینه پاسخ داد.

وی افزود: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی دو راه برای بانک ها برای دریافت هزینه تراکنش های پیامکی وجود دارد، یکی دریافت همین کارمزد از افرادی که تراکنش های زیادی دارند و طبیعتا پیامک بیشتری دریافت می کنند و کسانی که پیامک دارند. تراکنش های کمتر و کمی پیامک. آنها متوجه می شوند که اکثر بانک ها از این روش استفاده می کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: روش دیگر تغییر قیمت تراکنش های پیامکی متناسب با میزان تراکنش است که کمتر بانکی به این روش روی آورده است. از اول اسفندماه قیمت تراکنش های پیامکی بانکی از 13 به 24 هزار تن افزایش می یابد که بانک ملی تصمیم گرفت تعرفه را افزایش ندهد و تراکنش های کمتر از 30 هزار تن را از طریق پیامک ارسال نکند.

وی در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر اینکه بانک ملی پیامک هیچ گزینه ای به مشتری بانک برای حذف پیامک در تراکنش های کمتر از 30 هزار تومان نداده است، توضیح داد: برای دریافت پیامک های زیر 30 هزار تومان وی را مجبور به مراجعه به اپلیکیشن های مربوطه نکردیم. جلدها اما ما فقط پیشنهاد دادیم. اگرچه این پیام درج و به متن پیامک منتقل نمی شود، اما هیچ تعهدی در این زمینه وجود ندارد و تنها دریافت پیامک برای تراکنش های کمتر از 30 هزار تومان نباید شامل بله و لوگوی بانک شود، اما علاوه بر این، بانک اینترنتی بام نیز قابل استفاده است. .

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دریافت تراکنش های کمتر از 30 هزار جلد از طریق پیامک برای افراد بانک ملی وجود دارد، گفت: برای تحقق این موضوع با چالش های زیادی مواجه هستیم و در حال حاضر امکان پذیر نیست و احتمالا در سال آینده امکان برند وجود دارد. .

دیدگاهتان را بنویسید