تلاش آموزش و پرورش برای کاهش هزینه سرویس مدارس/ رفع مشکل سامانه ثبت نام سرویس مدارس شهر تهران تا دو روز آینده


ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895590

کریمیان از رفع مشکل سامانه ثبت نام سرویس مدارس تهران در یکی دو روز آینده خبر داد و گفت: جلساتی با رانندگان تاکسی برای تحمیل هزینه های کمتر به خانواده ها برگزار شد اما باید به سرویس دهنده توجه شود. خانواده ها، رانندگان نیز از حداقل درآمد مناسب بهره مند می شوند.

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش در حاشیه مراسم افتتاحیه مدرسه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص سرویس مدارس و مشکلات به وجود آمده برای خانواده ها گفت: سیستم هوشمند سرویس مدارس سال هاست که فعالیت می کند در واقع باید گفت که قیمت سرویس مدارس متغیر است چرا که عواملی مانند محدوده برنامه سفر بر قیمت خدمات تاثیرگذار است. ، فاصله خانه تا مدرسه یا تعداد دانش آموزان داخل ماشین. این سیستم به همه این سوالات نگاه می کند و محاسبه می کند

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش در تلاش است تا این سیستم را طوری تنظیم کند که هزینه کمتری به خانواده ها تحمیل شود، گفت: در واقع باید ملاحظاتی برای ارائه دهنده خدمات و برای دریافت کننده خدمات لحاظ شود. رانندگان علاوه بر رضایت خانواده ها از حداقل درآمد مناسب نیز بهره مند می شوند.

آموزش و پرورش از بحث خدمات مدرسه سودی نمی برد

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در بحث سرویس مدارس هیچ فایده ای ندارد و تنها نقش تنظیمی را ایفا می کند، گفت: نقش اصلی آموزش و پرورش در این راستا این است که با کمترین هزینه ممکن و در عین حال رضایتمندی تاکسی ها را تنظیم کند. اتوبوس ها و شرکت های خصوصی در این زمینه رضایت خوبی خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران درباره تفاوت تعداد اعلام شده در سامانه با تعداد خودروهای شخصی گفت: آموزش و پرورش برای اصلاح این رقم با رانندگان تاکسی جلساتی برگزار کرد، در واقع باید گفت که این عدد توسط تاکسیرانی تعیین نشده است. آموزش و پرورش سعی می کنیم ترتیبی دهیم که هر دو طرف راضی باشند.

مشکل سامانه هوشمند سرویس مدارس تا دو روز آینده برطرف می شود

کریمیان درباره اختلال در سیستم هوشمند سرویس مدارس گفت: طی یک تا دو روز آینده نقص این سامانه برطرف می شود و انشالله به عدد مناسبی خواهیم رسید تا هر دو طرف راضی باشند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که تاکسیرانی ها اعلام کرده اند که آموزش و پرورش هنوز به ما اعلام نکرده است که چه تعداد خودرو برای سرویس مدارس نیاز دارند، گفت: همکاری ما با تاکسیرانی ها به گونه ای است که شرکت های واجد شرایط و مردم را به ما معرفی می کنند. که صلاحیت آنها تایید شود با اولیای دانش آموزان قرارداد می بندد، در واقع برخی از خانواده ها هنوز تصمیمی برای بررسی خدمت ندارند و به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش آمار دقیقی برای اعلام ندارد. هر وقت خانواده ها اعلام کنند به جمع بندی می رسیم و آمار دقیق به رانندگان تاکسی گفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید