بازگشایی مدارس؛ امکان تحویل و ظاهر / هزینه سرویس برخی از مدارس شهر تهران به میزان شهریه; در دوران تاج و تخت!

ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782270

کارشناس نظام آموزشی گفت: بازگشایی مدارس با شرایط آموزش و پرورش امکان پذیر نیست و ظلم به دانش آموزان است و کارکنان این وزارتخانه قصد دارند با بازگشایی مدارس مدارس خود را توسعه دهند.

دکتر علیرضا رحیمی کارشناس آموزش، مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; وی درباره موضوع بازگشایی مدرسه که مخالفان و موافقان زیادی در جامعه دارد، گفت: در شرایط کنونی هر عاقلی با یک تحلیل ساده متوجه می شود که ماجرای بازگشایی مدرسه نه تنها عجولانه نیست بلکه بسیار خطرناک است. به نظر من بازگشایی مدارس در این شرایط خیانت است، خیانت به جان و مال مردم!

وی افزود: در شرایط فعلی آموزش و پرورش امکان بازگشایی مدارس وجود ندارد و یادگیری شخصی در این شرایط بسیار اشتباه است.

رحیمی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: کارمندان وزارت آموزش و پرورش می خواهند با بازگشایی مدارس خودی نشان دهند و بگویند ما هستیم که مدارس را باز کرده ایم. در حالی که بودجه برای زمان و خرید ملزومات اولیه بهداشتی هنوز مشخص نشده است. اما چگونه می خواهند شرایط را برای بازگشایی مدارس ستاد کرونا فراهم کنند؟! مثلاً چگونه می خواهند قانون هر دانش آموز را در فاصله یک و نیم متری از چهار جهت یا مدرسه دو یا سه بار رعایت کنند و نگه دارند؟

قوانین صادر شده نتیجه جهل است

وی افزود: اگر این افراد بفهمند دانش آموز چیست یا معلم و مدرسه چه ویژگی هایی دارد؟ این قوانین با دست تنظیم نمی شوند. اگر بدانند مدارسشان چیست یا چند مدرسه و کلاس دارد، به راه می افتند، اگر کلاس ها را دیده باشند، هرگز همان قوانین را وضع نمی کنند. فقط در وزارتخانه می نشینند و دستور می دهند که در عمل هزار و یک مشکل برای اجرای آنها وجود دارد.

هیچ پروتکلی در هیچ مدرسه ای اعمال نخواهد شد

15d99fb5 e166 4679 bf3a 8a0837fade87 خبر خاکستری

وی در ادامه تصریح کرد که این اطمینان را به شما می دهم که هیچ پروتکلی در هیچ مدرسه ای اعمال نخواهد شد. من به عنوان معلم در دو مدرسه مختلف به طور همزمان کار می کنم. این مدارس از بهترین مدارس ایران و تهران هستند. از نظر هزینه، هزینه ها و شهریه های بسیار بالایی را برای دانشجویان دریافت می کنند. اما حتی در این مدارس و در یک مدرسه بسیار معمولی در یک شهر یا روستا، امکان اعمال هیچ پروتکلی وجود نخواهد داشت.

در اصل کودک نمی تواند از پروتکل ها پیروی کند

رحیمی با تاکید بر اینکه اصولاً کودک نمی تواند پروتکل ها را رعایت کند، گفت: من کارشناس بهداشت نیستم اما تا جایی که شنیده ام بچه ها با رفتن به مدرسه به این ویروس مبتلا می شوند و خودشان آن را تولید نمی کنند، اما به عنوان یک آنها ویروس را به خانه منتقل می کنند و آن را به والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، برادران و بستگان خود منتقل می کنند.

بازگشایی مدارس و احتمال 4 تا 5 درصد بیماری عروق کرونر قلب

این مدرس دانشگاه با اشاره به تجربه شخصی ادامه داد: مدتی پیش در یکی از شبکه های آقای. تلویزیون از دکتری صحبت می کند که استاد تمام عفونی و متخصص بود و متاسفانه اسمش را فراموش کردم. وی گفت: در صورت بازگشایی مدارس، کودکان حداقل 4 تا 5 درصد به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا خواهند شد. تاکنون 2 تا 3 درصد از مرگ‌های تاج در کودکان و نوجوانانی است که در بخش مراقبت‌های ویژه جان خود را از دست داده‌اند.

بازگشایی دانش آموزان را ناقل ویروس می کند

وی افزود: پس چگونه به گفته آقای کمری و رئیس آموزش و پرورش، هیچ کودکی در مدارس تاج نمی‌گیرد، اما با تعریفی که داده‌اند، کودک می‌تواند وقتی به مدرسه می‌رود ویروس بیماری را به والدین خود منتقل کند. بنابراین والدین، برادر و خواهر او تاج را دریافت می کنند و پدربزرگ و مادربزرگ دانش آموز می توانند تاج را از نوه خود دریافت کنند. در حالی که ممکن است نوه های آنها هیچ علامتی از بیماری نداشته باشند. یا حتی این کودکان می توانند ویروس را به معلم خود منتقل کنند. با این حال، چنین خطرات آشکاری دانش آموزان را تهدید نمی کند؟

بازگشایی مدارس؛ سرکوب دانش آموزان و معلمان

7e54e7ef 1833 49ef 9d5d d4d673327cdf خبر خاکستری

این کارشناس آموزش و پرورش گفت: خودم تاج را گرفتم و مشکلات خاص آن را می دانم. اما اگر معلمی تاج بگیرد باید حداقل یک ماه یک ساعت مرخصی بگیرد و استراحت کند. یک ماه نمی تواند به مدرسه برود و در این صورت از مدرسه غیبت می کند و وضعیت تحصیل مختل می شود و حتی نمی تواند در آموزش مجازی حضور پیدا کند. به همین دلیل است که به نظر من باز شدن مدارس حق بچه هاست و ظلم حق اولیا و معلمان.

اصرار بر بازگشایی نشانه عدم امکان استفاده از فضای مجازی است

رحیمی با تاکید بر اینکه فکر می‌کنم بازگشایی مدارس صرفا جنبه تبلیغاتی دارد، گفت: در شرایطی که برای بازگشایی اصرار داریم، نشان از ناتوانی وزارت آموزش و پرورش در برخورداری از فرصت بسیار عالی است. قرن 21 غذا به نام فضای مجازی و آموزش از راه دور. چرا که کارشناسان می گویند متأسفانه وزارت آموزش و پرورش دیدگاه ارزشمندی ندارد و می دانند آموزش الکترونیکی چقدر عالی و سازنده است.

با وجود خطرات زندگی تاج، آموزش مجازی بهترین راه است

وی افزود: با این حال باید بگویم که تمرینات حضوری چیز دیگری است و موقعیت های خاص خودش را دارد. اگرچه در دهه‌های اخیر در یادگیری حضوری موفق نبوده‌ایم، اما در مقایسه با زندگی کودکان و خطراتی که آنها را تهدید می‌کند و همچنین خطراتی که در این چند سال و حتی دهه‌های اخیر آموزش‌های ما پرورش نیافته است. در کمین معلمان و مربیان، کارکنان مدرسه، آموزش مستقیم. در این مورد این یک اشتباه است.

آموزش مجازی به ریشه کنی کرونا کمک می کند

این معلم ادامه داد: خود من که 35 سال است هم در مدرسه و هم در دانشگاه تدریس می کنم و تجربه آموزش مجازی را دارم، می دانم که آموزش مجازی در این شرایط نه تنها به وزارت آموزش و پرورش بلکه به دولت و لغو آموزش کمک می کند. ارزشش را دارد.اما به شرطی که مسئولان آموزشی این نوع آموزش را بفهمند و درک کنند؛ اگر اصول این نوع آموزش را می فهمیدند و آنقدر در دیدگاه های قدیمی خود غوطه ور نبودند، اکنون نگران این نبودند که چگونه یک آموزش را اتخاذ کنند. امتحان مجازی؟

به طور کلی می خواهم بگویم که باز شدن مدارس در شرایط کنونی بهداشتی اثرات روانی مخربی بر والدین، دانش آموزان و معلمان و کارکنان مدرسه دارد که بسیار خطرناکتر از خطرات تاج است.

هزینه سرویس برخی از مدارس تهران به اندازه شهریه می باشد; در دوران تاج و تخت!

رحیمی وارد بحث دیگری شد و گفت: نکته بعدی این است که مسئولان آموزش و پرورش که اسرار افتتاح مدارس دارند توضیح دهند که چگونه معادله سرویس مدارس را حل می کنند؟ چون همانطور که پرسیدم در مدارسی که تقریبا غیرانتفاعی هستند و از دانش آموزان آموزش می بینند، حجم سرویس حمل و نقل دانش آموزی تقریبا برابر با آموزشی است که مدرسه از آن می گیرد. با این حال، قبل از کرونا، هزینه خدمات مدرسه در مقایسه با میزان شهریه بسیار ناچیز بود. اکنون با توجه به اقداماتی که در سرویس باید انجام شود، قیمت آن به میزان بی سابقه ای افزایش یافته است.

تاکسی های پر از ویروس سرویس می شوند

وی افزود: آیا کارکنان آموزش و پرورش این مشکل را حل کرده اند که اگر مثلاً فرزند ما در سرویس مدرسه نشسته باشد، این سرویس مثلاً تاکسی است و نمی تواند همه بچه ها را جمع کند و به مدرسه و برگشت منتقل کند و ماشین ها و سرویس ها باید در فاصله یک و نیم متری نگهداری شوند. در حالی که این تاکسی قبل از آمدن پیش فرزندم و بردن او به خانه; ما هزاران نفر را جابجا کردیم، از جمله افرادی که ممکن است در ماشین عطسه و سرفه کرده باشند و ممکن است تاج و ویروسی در ماشین باقی مانده باشد و فرزندان ما را آلوده کرده باشد؟ آنها را می فرستند و مجبورشان می کنند که دوباره باز شوند و در نهایت می گویند و از ستاد کورنا به ما می گویند که انجام می دهیم. این اجباری است.

بازگشایی زمانی که شهر نارنجی و قرمز داریم؟!

این استاد دانشگاه در پایان گفت: در حالی که هنوز شهر نارنجی را داریم، شهر قرمز را داریم. در حالی که روزانه 150 تا 200 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست می دهند. اصرار بر بازگشایی چیست؟ وقتی یک نفر تاج می گیرد باید 40 میلیون تن هزینه کند، اما بازگشایی مدارس چه معنایی می تواند داشته باشد. به همین دلیل است که به نظر من افتتاحیه عجولانه است و برای مسئولانی است که منتظر وزیر شدن هستند. از این رو دولت سیزدهم باید وزیری شایسته و با صلاحیت را که کلاس و مدرسه را می شناسد و با مشکلات این حوزه آشناست انتخاب کند و به وزارت آموزش و پرورش منصوب کند تا کمی خیال دولت را راحت کند.

انتهای پیام//

دیدگاهتان را بنویسید