شاخص های آموزشی ما با آموزش مجازی کاهش یافت/ ورود آموزش به مبحث سرویس مدارس


ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: 1401/01/25
کد خبر: 1821964

وزیر آموزش و پرورش گفت: خود آمریکا سه هفته تعطیلی مدارس داشت، حتی سوئد آموزش درون مدرسه ای خود را تعطیل نکرد، اما ما دو سال تعطیل بودیم و با آموزش مجازی عملکرد آموزشی ما کاهش پیدا کرد و باید به عنوان یک مدرسه شناخته شود. وظیفه، حتی در بحث سرویس مدارس، آموزش و پرورش با وجود عدم مسئولیت باید لحاظ شود، زیرا وضعیت دانش آموز بر عهده ماست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ یوسف نوری صبح روز پنجشنبه 26 فروردین 1401 در شورای آموزش و پرورش یکصد و پنجاه و هفتم استان اصفهان ضمن ابراز خوشحالی از حضور در شهر شهید پرور گفت: برای عدالت اجتماعی باید به کدام آموزش و پرورش توجه جدی شود. و برای آموزش صحیح باید حکمرانی در نظر گرفته شود و جمهوری اسلامی ایران همواره در این مسیر حرکت کرده است و تنها با همکاری مردم با نظام آموزشی این امر ادامه خواهد یافت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: خیران حدود 50 درصد کلاس های درس ما را می سازند که این یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است که آموزش و پرورش را از سال 78 با خودش برابر کرده است که نشان دهنده انگیزه خیران است که آموزشی است. رویداد. .


* اهمیت جهادگران در فعالیت های آموزشی

وی گفت: در مدیریت مدرسه گروه های جهادی کار بسیار مهمی انجام داده اند و امروز مشخص شد که این گروه ها امروز انجام می دهند و این نشان دهنده عملکرد خوب این گروه است و حدود نیمی از مسافران مورد پذیرش آموزش و پرورش قرار گرفتند. . همچنین آموزش های حضوری که به گفته بسیاری انجام نمی شود نیز آموزش ارزش افزوده ای بهتر از سایر وزارتخانه ها دارد و بازده سرمایه گذاری خوبی دارد.

نوری در مورد تعطیلی مدارس پس از همه گیری کرون گفت: خود آمریکا سه هفته تعطیلی مدارس داشت، حتی سوئد مدارس خود را تعطیل نکرد، اما ما دو سال تعطیل بودیم و استانداردهای آموزشی ما با آموزش مجازی پایین آمد. مدارس باید به عنوان یک تکلیف شناخته شوند، حتی در بحث خدمات مدرسه، آموزش و پرورش با وجود بی مسئولیتی باید لحاظ شود، زیرا وضعیت دانش آموز بر عهده ماست.


* نیاز و آموزش معلمان آماده به کار

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در بحث بازگشایی مدارس مشکل جدی نداشته ایم و مدرسه که به دلیل تعدد کلاس ها هیچ کلاسی تعطیل نیست، موضوع عقب ماندگی تحصیلی را نیز در دفتر کلاس های تابستانی جبرانی مطرح کرد. “

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دنیا خط تلفن همراه برای نوجوانان اجباری است و فضای وب برای نوجوانان باید محدود شود، اما این گفتمان رایج نشده و باید رایج شود و شرایط فعلی برخلاف حمایت از کودکان است. حقوق .

وی ادامه داد: وضعیت ما در نیروی انسانی خوب نیست، معلمی برای مدیریت آموزش و پرورش نیاز داریم، معلمی آماده و شایسته و وقتی معلم نیست صحبت از پیشرفت کشور همه شعار است.

نوری افزود: امسال تقریبا بخشی از نیروی کار تامین می شود و جذب 100 هزار نفر از آزمون استخدامی به زودی بخشی از مشکلات معلمان را برطرف می کند که تعدادی از آنها به اصفهان می آیند. ارقامی از منابع مختلف برای تکمیل پروژه های خیریه مطرح شده است که به زودی نتایج آن اعلام می شود و برخی از مشکلات این بخش برطرف می شود، اما قول حل همه این مسائل را نمی دهیم.


* راه اندازی مدارس دانش بنیان در اصفهان

وی با اذعان به اینکه مجوز فروش 6 هزار میلیارد املاک آموزشی که بخشی از آن در اصفهان است صادر شده است، از توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به آموزش و پرورش نیز تشکر کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان آغاز شده اما رسانه ها در این زمینه همکاری نمی کنند، البته سال آینده این رقم در سال آینده افزایش می یابد و رتبه بندی بهتر خواهد شد.

وی در پایان شعار سال 1401 را یادآور شد: اصفهان به عنوان شهر جهانی خلاقیت شناخته می شود که نشان می دهد استان اصفهان ظرفیت تبدیل شدن به یک شهر دانش بنیان را دارد که در صورت توسعه این شرکت های دانش بنیان می توانند به مدارس کمک کنند. و همچنین باید باشد. دو مدرسه دانش بنیان در سال آینده ایجاد می شود و پژوهشگاه ها به مراکز دانش بنیان تبدیل می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید