7 امتیاز برای اقدام بانک ملی ایران در حذف تراکنش های پیامکی زیر 30000 حجم

7 امتیاز برای اقدام بانک ملی ایران در حذف تراکنش های پیامکی زیر 30000 حجم

روز جدید بانک ملی ایران اعلام کرد که تراکنش های کمتر از 30 هزار جلد در حساب های بانک ملی ایران به زودی از طریق اپلیکیشن های «بله»، «بانک» و «سقف» اعلام می شود.

در نگاه اول، ممکن است چنین فرض شود که بانک ملی ایران یکی از خدمات خود را قطع کرده است. اما نگاه دقیق به این اتفاق نشان می دهد که نه تنها هیچ یک از خدمات این بانک قطع نشده است، بلکه چنین اتفاقی مزایای بسیاری هم برای مشتریان و هم برای اقتصاد کشور دارد.

نکات زیر در این زمینه قابل توجه است:

اول اینکه سرویس اعلام تراکنش توسط بانک ملی ایران قطع نمی شود و تنها تراکنش های زیر 30 هزار جلد در سه زمینه دیگر به جای پیامک به مشتریان اعلام می شود.

دوم اینکه با توجه به ویژگی های اپلیکیشن بله، بانک و سقف، این تغییر این مزیت را دارد که مشتریان می توانند هزینه ها و درآمدهای خود را مدیریت کنند.

ثالثاً بانک ملی ایران سالانه تنها 6000 تن پیامک از مشتریان خود دریافت می کند که نسبت به سایر بانک های کشور کمتر است. یک بررسی ساده نشان می دهد که اکثر بانک های کشور بیش از دو برابر هزینه پیامک از مشتریان خود دریافت می کنند. بانک ملی ایران برای اینکه این مبلغ افزایش پیدا نکند تصمیم گرفت برخی از تراکنش ها را به اطلاع مشتریان خود برساند، یعنی. معاملات زیر 30000 تن؛ بنابراین این تغییر تلاشی از سوی بانک ملی ایران برای عدم افزایش هزینه های مشتریان تلقی می شود.

چهارم، پلتفرم بله فقط یک پلتفرم بانکی نیست. در عوض، مزایایی وجود دارد که مشتریان می توانند از آنها بهره مند شوند. در واقع بله یک اپلیکیشن چند منظوره است که علاوه بر خدماتی مانند چت متنی و عضویت در کانال ها و گروه های اطلاع رسانی، خدمات بانکی و امکان دریافت تمامی تراکنش های مالی را به صورت فوری و دستی (ربات) نیز ارائه می دهد. یک “اعلان” برای این اپلیکیشن به کاربران ارائه شده است.

پنجم، بررسی نوع خدمات سایر بانک ها نشان می دهد که بانک ملی ایران اولین بانکی نیست که تراکنش های متنی کم پول ارسال نمی کند. برعکس، بسیاری از بانک ها سال هاست که برای تراکنش های ارزان پیامک ارسال نمی کنند و این موضوع از سوی بانک مرکزی اعلام شده است.

ششم، این اقدام بانک ملی ایران کمکی به اقتصاد کشور تلقی می شود چرا که طبق آمار ماهانه هزینه تراکنش های پیامکی زیر 30 هزار تن است و بانک با این اقدام عملا این هزینه را حذف می کند. این تراکنش ها را حذف نمی کند، اما از طریق پیامک از سه پلتفرم دیگر به مشتریان اطلاع می دهد.

هفتم، در دنیای امروز به خصوص در سال های اخیر بسیاری از عملیات بانکی از طریق اینترنت انجام می شود و طبیعی است که همه بانک ها در یک مسیر حرکت کنند. حتی در کشور ما نیز سال هاست که مشتریان ترجیح می دهند از اپلیکیشن های شرکت ها برای اطلاع از عملکرد اقتصادی خود استفاده کنند و بانک نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع عملکرد بانک ملی ایران در همان مسیری است که نظام بانکی جهانی در حال حرکت است.

دیدگاهتان را بنویسید