شناسایی و مسدودسازی تراکنش‌های غیرعادی بانکی توسط بانک مرکزی


ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838087

بررسی های بانک مرکزی نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از حساب های سپرده بانکی با تراکنش های پولشویی در حساب های اجاره ای گنجانده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بانک مرکزی در تازه ترین اقدام با رصد هوشمندانه و شواهد قانونی قوی تراکنش های بانکی، برخی معاملات غیرعادی را شناسایی کرد که هدف قانونی و اقتصادی مشخصی نداشت و دارای معیارها و شواهد محکمی مبنی بر تخلف و تراکنش های غیرقانونی و بلوکه شدن وجوه بود. ، مدیران اشتباهی را اخراج کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی؛ در همین راستا به اطلاع هموطنان عزیز می رساند تعدادی از روسای شعب بانک ها و فرمانداران مناطق که بدون رعایت قانون اقدام به انجام این معاملات کرده اند برکنار شده اند.

بررسی های بانک مرکزی نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از حساب های سپرده بانکی دارای تراکنش های مشکوک هستند. پول شوییدر قبوض اجاره گنجانده شده است. در این حساب‌ها، کلاهبرداران با فریب دارندگان حساب‌های بانکی، حساب‌های بانکی را به افراد اجاره می‌دهند و متعاقباً وجوه مربوط به فعالیت‌های غیرمجاز خود را از طریق آنها تسویه می‌کنند.

بنابراین، بانک مرکزی مجدداً مسئولیت کلیه تراکنش‌ها و تراکنش‌های انجام شده از طریق حساب و کارت بانکی را بر عهده دارد و متذکر می‌شود که دارندگان حساب اجاره‌ای علاوه بر پاسخگویی به مراجع قانونی، مالیاتی، انتظامی و قضایی، ممکن است از برخی حمایت‌های اجتماعی نیز محروم شوند. مانند دریافت یارانه نقدی و غیرنقدی.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید