شهرداری برای ماه محرم و اربعین برنامه ریزی کند/ باید در ایام اربعین به ویژه در جاده های کمربندی فکری به حال تدابیر ترافیکی کرد.


ساعت: 10:29
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880103

در جلسه برنامه ریزی اقدام محرم و اربعین شورای شهر همدان مطرح شد؛

علی اکبر نظری با بیان اینکه تا فرا رسیدن ماه محرم و اربعین حسینی زمان زیادی داریم گفت: شهرداری می تواند با برنامه ریزی داخلی و خارجی برای این فرصت اقدامات خوبی انجام دهد. مهدی حیدری همچنین با بیان اینکه باید تدابیر ترافیکی به ویژه در بلوار آیت الله نجفی و ورودی تهران مورد توجه قرار گیرد، گفت: در این محورها به ویژه در ایام تعطیل و اربعین حسینی گره ترافیکی سنگینی داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; علی اکبر نظری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در جلسه کمیسیون خدمات شهری با موضوع اقدامات، پیش بینی ها و ارائه گزارش سالانه.


حسینی پیش از این با توجه به ایام محرم و اربعین اظهار داشت: یکی از نیازهای اساسی جامعه کنونی ما آگاهی از وقایع تاریخی و تحلیل آنهاست..


وی ماه محرم را یکی از آن وقایع تاریخ تشیع برشمرد و گفت: ماه محرم درس های بسیاری به ما داده است و اگر از این ماه پرحادثه پرحادثه درس بگیریم بسیاری از مشکلات و مشکلات جامعه حل می شود..


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: اگر مردم در این مدت به امام حسین (ع) اطاعت می کردند این مشکلات پیش نمی آمد. امام حسین (ع) مانند چراغی فروزان می درخشد، اما مردم آن زمان او را دوست نداشتند.


آنها رعایت نکردند.


نظری افزود: ولایت نشانه حق و دوری از آن مسیر انحرافی است و انجماد فکری دور شدن از این اصل را به دنبال خواهد داشت و مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت..


وی با بیان اینکه وقتی صحبت از عاشورا و ماه محرم می شود باید از منظر پیروی از حق و حقیقت به آن نگاه کرد، تصریح کرد: زیارت کربلای معلی در چند سال اخیر با برنامه حسنه دنبال می شود. ایران و عراق و ما امیدواریم که این شور و شوق


شوق حسینی شو و از حق پیروی کن.


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به برنامه سالانه شهرداری همدان در بحث ایام محرم و اربعین یادآور شد: امور باید نظم و انضباط داشته باشد چرا که انضباط کاری در یک سازمان یکی از ارکان این سازمان


و باید در یک سازمان کار کنید.


نظری خاطرنشان کرد: لازم نیست هر سال در ایام اربعین عده ای از شهرداری به کربلا بروند بلکه باید افراد توانمند و بدون تمکن مالی به این سفر اعزام شوند..


وی در ادامه با تاکید بر اینکه همدان این روزها محل تردد کاروان ها و موکب ها است، گفت: باید در این زمینه برنامه ریزی شود و سازمان تبلیغات اسلامی و بزرگان هیئت ها به این عرصه کشیده شوند و کار را مردمی کنند. تصویر. ..


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان خواستار ساماندهی مسیرهای تردد زائران از اربعین حسینی به هر نحوی شد و تصریح کرد: لازمه تحقق این امر این است که به شهرداری اطلاع رسانی و اطلاع رسانی شود. از این به بعد ذهن باز


این مسیرها باید با استفاده از ظرفیت موجود ساماندهی شوند چرا که این موضوع می تواند برندی برای شهرداری همدان باشد..


نظری ادامه داد: امیدواریم بتوانیم ماموریت عاشورا، محرم و اربعین را با موفقیت به پایان برسانیم و لازم است شهرداری در این زمینه جلساتی را با استانداری برگزار کند..


وی با بیان اینکه برای اعلام نیاز کشور عراق در بحث اربعین باید استانداری و رهبری استان وارد عمل شوند، تصریح کرد: همدان چهارراه شرق، غرب و جنوب کشور است. ، و بر اساس این ساختار و


برنامه ها باید تنظیم شود.


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه با تشکیل سازمانی منسجم بسیاری از مشکلات حل می شود، ادامه داد: هر چه برنامه ها پرمخاطب تر باشد، حامیان بیشتری برای اجرای آن خواهند بود..


نظری تصریح کرد: هماهنگی با کنترل ترافیک نیز برای برنامه ریزی در این زمینه لازم است. جلسات و هماهنگی ها به برگزاری یک اربعین خوب و همه جانبه کمک می کند.


وی با تاکید بر اینکه از الان تا ایام محرم و اربعین حسینی زمان زیادی داریم، یادآور شد: شهرداری می تواند با برنامه ریزی داخلی و خارجی برای این فرصت اقدامات خوبی انجام دهد..


حیدری: تدابیر ترافیکی در ایام اربعین اندیشیده شود


رئیس کمیته فنی ساخت شورای شهر همدان همچنین با تاکید بر اینکه علاوه بر مسائل خدمات شهری، آماده سازی ارتباط حمل و نقل شهر در ایام اربعین ضروری است، اظهار داشت: در مواقعی مانند چندین روز از اعیاد و ایام اربعین.


حسینی که کریدور همدان است و گذرگاه مسافران است و باید برای رفع مشکلات ترافیکی این مناطق تدابیری اندیشید..


مهدی حیدری با بیان اینکه باید تدابیر ترافیکی به ویژه در بلوار آیت الله نجفی و ورودی تهران سنجیده شود، گفت: در این مسیرها به ویژه در ایام تعطیل و اربعین حسینی گره ترافیکی سنگینی داریم..


وی گفت: امسال باید برای عبور سریع زائران از اربعین تمهیداتی اندیشیده شود تا کنارگذرهای شرقی و غربی تکمیل و این مشکلات ترافیکی برطرف شود..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید