تدابیر لازم برای حمایت از «کودکان آنلاین» در جامعه امروزی/ باید برای نجات ۲۵ میلیون کاربر جوان برنامه ریزی کرد


ساعت: 10:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822211

گلمرضا یاری گفت: بر اساس آمار منتشر شده در فضای مجازی حدود 25 میلیون کاربر زیر 18 سال در این حوزه فعال هستند که طبق استانداردهای جهانی این کاربران کودک محسوب می شوند و جامعه آنها در معرض خطر جدی قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا جاری کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: بر اساس آمار منتشر شده در فضای مجازی حدود 25 میلیون کاربر زیر 18 سال در این فضا فعال هستند که طبق استانداردهای جهانی این کاربران کودکان و جامعه هستند. آنها در خطر آسیب جدی هستند.

وی ادامه داد: طبق قوانین بین المللی وقتی کودک در معرض آسیب قرار می گیرد جرم است.

جاری افزود: در کشورهای پیشرفته دنیا اینترنت برای کودکان با بزرگسالان متفاوت است و قوانین بسیار سخت گیرانه ای برای استفاده کودکان در این زمینه وجود دارد.

او می گوید: ما سال هاست که از مقامات دولتی درخواست اینترنت کودکان می کنیم اما فایده ای نداشت.

وی با تاکید بر اینکه باید کودکان را به تولید محتوا در این فضا تشویق کنیم، گفت: تشویق و هدایت کودکان به تولید محتوا یکی از راهکارهایی است که آسیب های این فضا را برای کودکان کاهش می دهد.

جاری ادامه داد: در این مرحله والدین علامت سوال بزرگی را در ذهن خود ایجاد می کنند که فرزندمان چه محتوایی را می تواند در این فضا تولید و منتشر کند.

وی افزود: باید کودک را از مخاطب منفعل به مخاطب فعال تبدیل کنیم، همه بچه های ایرانی با استعداد هستند و والدین می توانند استعداد آنها را شناسایی کنند و از آنها بخواهند در این فضا محتوا بسازند و به اشتراک بگذارند.

این کارشناس تاکید کرد: کودک ضمن استفاده از این فضا باید از ذهن خود نیز استفاده کند تا در این فضا مصرف کننده معمولی نباشد و مفید باشد.

جاری در خاتمه خاطرنشان کرد: دولت باید اینترنت و سیم کارت های کودکان را در کشور در دستور کار قرار دهد چرا که نمی توان سرعت پیشرفت فناوری را تسریع کرد اما با راهکارهای صحیح می توان آسیب های این فضا را به حداقل رساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید