حضور 5 میلیون زائر ایرانی در اربعین امسال 62 موکب قزوینی به مردم عراق خدمت می کنند.

رحیم آبفروش دبیر ستاد مردمی اربعین در کشور در این مراسم گفت: تردد مردم از اربعین تنها با تلاش خود مردم امکان پذیر است و باید در شرکت در مراسم دقت و هوشیاری داشته باشیم. – کسانی که مایلند به آشوب عجم و اعراب دامن نزنند.

وی افزود: امیدواریم با توجه به اتفاقات اخیر عراق اربعین بدون حادثه داشته باشیم چرا که پس از دو سال تعلیق امسال بیش از 5 میلیون زائر در اربعین حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد مردمی اربعین در کشور گفت: خوشبختانه استان قزوین دارای مسئولان دلسوزی است که در خط مقدم حرکت مردمی اربعین قرار دارند و این حرکت جای قدردانی دارد.

این فروشنده آب با بیان اینکه اربعین امسال از مرز ماه مبارک رمضان آغاز می شود، گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 500 زائر پاکستانی در مراسم اربعین شرکت کنند و انتظار داریم موکب های قزوینی در مسیر آنها برای خدمت رسانی تشکیل شود.

وی تصریح کرد: اکنون زمان جهانی شدن اربعین است و انتظار می رود همه موکب ها صندوق امدادی برای کمک به سیل زدگان پاکستان ایجاد کنند.

دبیر ستاد مردمی اربعین در کشور با اشاره به راه اندازی کمپین «هر زائر یک فنجان» برای کاهش زباله های شهری گفت: با توجه به گرمای طاقت فرسا، انتظار می رود زائران با کمک دستگاه های سرمایشی نسبت به تهیه وسایل سرمایشی اقدام کنند. واحدهای تولیدی

آبفروش در خاتمه گفت: روایت اربعین بسیار حائز اهمیت است و از آنجایی که این روایت از فضای رسانه ای حذف شده است، انتظار داریم رسانه ها به میدان بیایند و حوادث این واقعه بزرگ را پوشش دهند.

سید امید برزگر دبیر ستاد مردمی اربعین در این مراسم گفت: ستاد اربعین به همراه تعدادی از مساجد از سال 1398 در راستای اعزام زائران فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 1398 شبکه موکب ها شروع به کار کرد. اربعین و خدمات اردویی برپا شده است.


df4d79e3 68d2 4b3c a130 43222b9b7fc1 خبر خاکستری


فعالیت موکب های 54 گانه قزوینی در اربعین سال گذشته

این مسئول با بیان اینکه حدود دو سال است که موکب ها در عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا فعال نشده است، گفت: سال گذشته پس از فروکش بیماری کرونا، 54 موکب اربعین ثبت شد و 700 زائر در این سفر معنوی شرکت کردند.

وی افزود: همچنین سال گذشته همایش جاماندگان در سراسر استان قزوین برگزار شد و این مراسم با تاکید بر مقصد مزار شهدا و زیارت اربعین در شهر قزوین برگزار شد.

برزگر با تاکید بر ماموریت گفتمان سازی و منطقی سازی اربعین در سطح استان یادآور شد: دو قرارگاه اربعین در شهر قزوین و مسیر آبیک تا اوج ابتکاری بود که امسال کلید خورد و در اردوهای اربع در موکب ها مطابق با خدمات مختلف از ارائه اسکان و غذا انجام می شود.

وی افزود: امروز ستاد اربعین همسو با افرادی است که از سوی ریاست جمهوری برجسته شده و به عنوان یک کمیته رسمی شناخته می شود که در این راستا فعالیت می کند و این اقدامات به طور مشخص ابتکار استان قزوین بوده است.

این مسئول تاکید کرد: در تلاش هستیم در حوزه راهداری و اتوبوسرانی اقداماتی انجام دهیم و در این راستا از مردم می خواهیم برای جلوگیری از تردد خانواده ها در صف ثبت نام کنند و از خودروهای شخصی استفاده نکنند.


62 راهپیمایی قزوینی امسال در عراق فعال است

وی گفت: 90 نفر از جهادگران بویین زهرا برای تسریع، جلوگیری از سردرگمی و راهنمایی زائران قزوینی اعلام آمادگی کردند در پایانه مرزی حضور پیدا کنند.

این مسئول تاکید کرد: 62 موکب امسال در قالب چهار قرارگاه در نجف، کربلا، طارق، مصیب و یک موکب در سامرا در حال فعالیت هستند.

وی افزود: تلاش می کنیم با جمع آوری کمک های مردمی و خیرین شرایط را برای زائران اولی که از امکانات مالی مناسبی برخوردار نیستند فراهم کنیم و مردم می توانند با پرداخت یک میلیون و 500 هزار تومان وسایل زیارت زائران اولی را فراهم کنند.




22 خبرنگار قزوینی به پیاده روی اربعین اعزام شدند

برزگری خاطرنشان کرد: 800 وام 2 میلیون تومانی برای حمایت از زائرین اولی در نظر گرفته شده است و همچنین امسال رایزنی های لازم برای بحث جابه جایی زائران با اتوبوس با راهداری استان انجام شده تا نداشته باشیم. مشکلات در بحث ناوگان و حمل و نقل .

وی یادآور شد: امسال برای اولین بار کاروان رسانه ای استان با حدود 22 خبرنگار برای راهپیمایی اربعین اعزام می شود که یک فعالیت جدی در کشور است.

در ادامه حجت الاسلام سید مهدی خضری دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین درباره ویژگی منحصر به فرد مراسم اربعین گفت: زیارت اربعین یک زیارت فردی نیست بلکه متعلق به یک ملت است.

وی افزود: فلسفه اربعین اجتماع عظیم امت شیعه است و کربلا محل تجمع امت آنها خواهد بود.


فرهنگ اربعین باید بیش از سال های گذشته گسترش یابد

حضری ادامه داد: در شرایطی که بدترین جنگ ها علیه اسلام انجام می شود; معرفت حسینی به تنهایی به میدان مستکبران رفت.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه در نبرد نهایی باید از امام حمایت کنیم، افزود: باید فرهنگ اربعین را گسترش دهیم و هر سال بر عظمت دینی این مراسم بیافزاییم.

وی در پایان گفت: امسال نیز مانند سال های گذشته در ایام اربعین; قیام اعراب و غیر عجم شدیدتر می شود، پس مواکب حسینی، دست اندرکاران و زائران باید مراقب باشند و به جای خود مبلغ باشند.

محمدمهدی علایی استاندار قزوین نیز در این جمع گفت: مراسم اربعین با عظمتی که هر ساله افتتاح می شود به یک رویداد بزرگ عمومی تبدیل شده است که در جهان اسلام بی سابقه است.

وی افزود: با مقایسه حج و اربعین، تفاوت آمار حتی در مقایسه با مجالس و اعیادی که در دنیا رخ می دهد بسیار زیاد است. اربعین خیلی بزرگتر است.


426db793 c8f9 49e4 91a1 8d9892d844b1 خبر خاکستری

وی بیان کرد: دولت سیزدهم مردم با رویکرد مشارکت مردمی در امور وارد کار شد و باید بتوانیم این جست و جو و جامعه مردمی را که مشارکت بالایی دارد تسهیل کنیم.

علایی یادآور شد: ما دولتمردان استان وظیفه داریم در این حادثه مشارکت جدی داشته باشیم، هرچند مداخله دولت را به صلاح نمی دانیم، زیرا تجربه نشان می دهد هر جا که دولت به طور مستقیم وارد عمل شده است. مراسم آسیب دیده است، بنابراین ما فقط نقش حمایتی داریم.

علایی گفت: امروز در دیدار با رئیس جمهور گزارشی از کارهای انجام شده در برگزاری اربعین و حال و هوای استان ارائه کردیم که مورد توجه رئیس جمهور قرار گرفت و ایشان بر جایگاه عمومی مراسم اربعین تاکید کردند. باید برجسته تر باشد.”

علایی در پایان گفت: مدیران برای تسهیل در ارائه خدمات به تشکل های مردمی کمک می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید