پاسخ به ابهامات پروژه 8100 واحدی مسکن ملی اراک از حق دریافت کمک به هزینه/ 17000 واجد شرایط در قرعه کشی شرکت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفری مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در گفت و گو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص برخی مسائل و ابهامات متقاضیان ملی مسکن (پروژه جدید 72 هکتار زمین اهدایی) در اراک گفت: پروژه ملی مسکن با 8100 واحد در اراک که بین دانشگاه پیام نور و خاتم الشریف احداث می شود. انبیا بر اساس تصمیم شورا ساخته می شود. 3 هزار و 300 واحد مسکونی استان به صورت مستقیم بین شرکت کنندگان در قرعه کشی مرحله قبل توزیع شد. همچنین 2100 مسکن بر اساس تفاهم نامه با دستگاه ها از طریق این وزارتخانه تخصیص یافت. کمیته امداد، رفاه، جانبازان و غیره

وی ادامه داد: در مجموع قرعه کشی 2700 واحد باقیمانده بین 17 هزار داوطلب برگزار و نتایج اعلام شد. همچنین در مراحل بعدی و پروژه‌های آتی، تصمیم‌گیری در مورد افراد باقی‌مانده براساس مصوبات شورای مسکن خواهد بود.»

جعفری افزود: در حال حاضر برای مابقی مردم و همچنین دور جدید ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای امیرکبیر و مهاجران برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در پروژه موسوم به 8100 واحد، اداره کل راه و شهرسازی با تفاهمی که با سازمان هدایا داشت، مسافت طولانی تا شهرهای امیرکبیر و مهاجران را تخریب کرد و از طرفی کیفیت زمین در این منطقه بسیار بالاتر است.

مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی تاکید کرد: هزینه مسکن در این منطقه که در محدوده شهر اراک است برابر با مسکن ساخته شده در مهاجران و امیرکبیر بوده و فقط دریافت می شود. قیمت زمین مربوط به کمک های مالی است. بهتر است متقاضیان 26 میلیون بپردازند تا اینکه از راه دور به امیرکبیر و مهاجران و این بعد مراجعه کنند.

جعفری ادامه داد: قیمت زمین در ماه های اخیر حتی در سطح وزارتخانه و سازمان خیرین نیز پیگیری شده و در ابتدا صحبت از پول بسیار بیشتر و حدود 90 میلیون تن بود که اکنون به 26 میلیون تن رسیده است. چند جلسه کمک ها دلیل شرعی دارد که این مبلغ باید پرداخت شود.

وی افزود: طرح استفاده از زمین های اهدایی برای ساخت مسکن در شهرهایی که زمین وجود ندارد، طرح استان مرکزی است و در سراسر کشور مورد استقبال قرار می گیرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: تمامی مسکن های ملی 99 ساله است و تمامی متقاضیان باید مبلغ مشخصی را به عنوان اجاره بها پرداخت کنند سالانه پرداخت می شود.

کل مبلغ آورده شده بسته به متراژ بلوک ها 200 تا 300 میلیون تن / 350 میلیون تسهیلات با سود 18 درصد و پرداخت 17 ساله می باشد.

جعفری در خصوص واریز وجوه توسط متقاضیان گفت: متقاضیان پس از دریافت پیامک واریزی 26 میلیون تومانی باید با مراجعه به لینک اعلام شده در اطلاعیه در بازه زمانی اعلام شده وارد سامانه پرداخت نذورات شده و نسبت به پرداخت هزینه پذیرش اقدام کنند. با کد ملی متقاضی وقف به عمل.

وی ادامه داد: همچنین متقاضیان پس از دریافت واریزی اولیه 40 میلیون تنی، این مبلغ را به حساب طرح اقدام ملی مسکن که به نام متقاضی افتتاح می شود واریز کنند، با تاکید بر اینکه در صورت عدم واریز به مدت زمان مشخص شده، سفارش با توجه به انصراف جایگزین می شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی شهرستان مرکزی تاکید کرد: نیازی به مراجعه حضوری به مدیرکل راه و شهرسازی و تحویل فیش واریزی نیست و مراحل درخواست در مراحل بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

جعفری در خصوص میزان کل واریزی متقاضیان در این طرح نیز گفت: مبلغ کل ودیعه متقاضی بسته به متراژ یک خواب 72 متر، دو خواب 85 ​​متر و سه خوابه بین 200 تا 300 میلیون تن خواهد بود. اتاق خواب حدود 102 متر برای سه سال. هزینه ساخت 45 میلیون تن در هر 6 ماه.

وی تصریح کرد: ارزش هر بلوک 350 میلیون تن با سود 18 درصد است که مدت بازپرداخت آن پس از تحویل بلوک آغاز و 17 سال است که مابه التفاوت قیمت واحد در اقساط نهایی تعدیل می شود.

بیشتر بخوانید:

شرح کمک های استان مرکزی در خصوص اراضی اهدایی پروژه بلوک 8100 اراک

وزیر راه باید از دریافت پول مسکن ملی از اراکیان منصرف شود

برندگان طرح تک قرعه کشی 8100 مسکن ملی اراک + لیست اسامی مشخص شد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید