ساخت مدرسه در پروژه 8100 بلوک اراک باید توسط دولت انجام شود


ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823630

اهل الامام گفت: با توجه به اینکه ساخت مسکن در طرح هشت هزار و 100 واحدی برنامه اقدام ملی تولید مسکن در شهر اراک توسط دولت انجام می شود، تمکن مالی برای ساخت و ساز مدرسه در این طرح نیز باید توسط دولت تامین شود.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; فرزاد محصول الایمه استاندار مرکزی امروز در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: منابع مالی ساخت مدرسه در این طرح نیز باید توسط دولت تامین شود.

اهل الائمه گفت: اگر ساخت مدرسه در این پروژه توسط دولت انجام نشود، این پروژه روی زمین می ماند.

وی ادامه داد: تشکیل کارگروهی متشکل از اداره کل «نوسازی مدرسه، آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه»، معاونت عمرانی و مدیرکل راه و شهرسازی و در خصوص ساخت مدرسه در ژ. ک. طرح هشت هزار و 100 واحدی طرح اقدام تولید ملی مسکن باید حل شود.

مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: قانون ساخت مدرسه برای ساخت 200 واحد مسکونی در این استان به جز یک واحد اجرایی نشده است. مورد. “

زندیه وکیلی گفت: انبوه سازان برای مشمول قانون ساخت مدرسه 200 واحدی، پروژه های 100 واحدی و 150 واحدی را در برخی استان های کشور از جمله استان مرکزی آغاز می کنند.

وی ادامه داد: عدم کار کارشناسی یکی از عواملی است که قانون برای ساخت هر 200 واحد مسکونی یک مدرسه ندارد و با توجه به جمعیت خانواده بعدی به ازای هر 500 خانه یک مدرسه باید ساخته شود. «قانون ساماندهی حذف و ساخت مدارس توسط دولت اجرا می شود.

معاون عمرانی استاندار گفت: طبق قانون مدرسه ای در کوی کوثر اراک احداث می شود و تا مهرماه امسال کار آن آغاز می شود و اجرای دو طرح آموزشی دیگر نیز در این منطقه آغاز می شود.

وی یادآور شد: بر اساس مکاتبات وزارت آموزش و پرورش با مجلس شورای اسلامی، قانون ساخت مدرسه برای 200 واحد مسکونی از سال 1378 در مجلس احیا شد و با توجه به اینکه ساخت مدرسه برای این تعداد واحد مسکونی است. غیر منطقی است، این قانون هنوز به نتیجه نرسیده است. .

وی گفت: در برنامه اقدام ملی برای تولید مسکن، دولت متعهد شده است که برای ساخت مدارس این واحدها اعتبار تامین کند.

شهرداری اراک باید در زمان صدور مجوز ساخت مدرسه را در دستور کار قرار دهد

احمدرضا نوازانی رئیس آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: همه دستگاه ها در شب عید به کارکنان خود پاداش پرداخت می کنند و تنها دستگاهی که نمی تواند به کارکنان خود پاداش پرداخت کند، اداره کل است.

نواسانی گفت: بر اساس بند سوم ماده 13 قانون تشکیل شوراهای آموزشی، شهرداری ها باید تا سقف پنج درصد عوارض صدور پروانه ساختمانی، تفکیک زمین و نوسازی آموزش و پرورش را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش اکنون پنج درصد شهریه دریافت می کند و تنها سه درصد آن برای تحصیل پرداخت می شود.

رئیس آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: شهرداری ها 75 نوع شهریه دریافت می کنند که تا پنج درصد از این هزینه ها را باید پرداخت کنند که سال گذشته تنها یکی از آن ها برای آموزش و پرورش پرداخت شده است.

وی افزود: 2 هزار میلیارد تن از شهرداری های استان مرکزی در سال گذشته عوارض دریافت کردند که تنها 3 میلیارد تن آن به اداره کل آموزش و پرورش پرداخت شد.

نواسانی گفت: در حال حاضر 300 واحد در بلوار شهید جهانپناه شهر اراک ساخته شده و زمینی برای ساخت مدرسه در نظر گرفته نشده است و 4500 واحد مسکونی در کوی کوثر اراک ساخته شده و تنها یک واحد غیر مسکونی وجود دارد. -مدرسه انتفاعی در منطقه

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود شهرداری اراک در زمان صدور پروانه مسکن، ساخت مدرسه را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید