بلومبرگ: در صورت توافق، 100 میلیون بشکه از ذخایر نفت ایران وارد بازار می شود

بلومبرگ: در صورت توافق، 100 میلیون بشکه از ذخایر نفت ایران وارد بازار می شود

روز جدید بلومبرگ در گزارشی نوشت احیای توافق هسته ای می تواند منجر به افزایش صادرات نفت ایران و جبران کسری در بازار جهانی شود. بر اساس این گزارش، در صورت لغو تحریم ها، 100 میلیون بشکه نفت ایران می تواند خیلی سریع وارد بازار شود.

بلومبرگ در گزارشی درباره ارتباط قیمت نفت و مذاکرات برای احیای توافق هسته ای می نویسد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با سران فرانسه، آلمان و انگلیس درباره ازسرگیری توافق هسته ای با ایران که می تواند منجر به توافق هسته ای شود، گفت وگو کرد. افزایش عرضه جهانی انرژی مورد نیاز این عضو اوپک.[ایران] بودن

در گزارش بلومبرگ به نقل از یک کارشناس اروپایی آمده است: اگرچه ممکن است چند ماه طول بکشد تا ایران تولید نفت خام را به سطح قبل از تحریم ها بازگرداند، اما در صورت دستیابی به این توافق، آنها می توانند در کوتاه مدت این کار را انجام دهند. با تکیه بر ذخایر خود

بر اساس این گزارش، اگر این اتفاق بیفتد و تحریم های آمریکا لغو شود، احتمالا نفت ایران سریعتر از حد انتظار وارد بازارهای جهانی شده و کاهش فروش نفت روسیه به اروپا را جبران می کند.

گزارش این رسانه بین المللی به احیای صادرات نفت ایران پس از توافق در سال 2015 اشاره کرد و شتاب رشد تولید و صادرات نفت ایران را دو برابر پیش بینی کرد.

این گزارش همچنین به افزایش صادرات روزانه نفت ایران در ۱۲ ماهه یک میلیون بشکه و افزایش تولید به سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش، در صورت لغو تحریم ها، 100 میلیون بشکه نفت ایران می تواند خیلی سریع وارد بازار شود.

دیدگاهتان را بنویسید