وزیر کار: امید به زندگی از 54 سال به 88 سال افزایش یافت / وزیر بهداشت: امید به زندگی به 75.7 سال افزایش یافت

سید سلطان مرتضوی در جلسه مشترک شورای اداری و کارگروه استخدامی استان خراسان جنوبی که با حضور نماینده ولی فقیه استان، استاندار و مدیران استان برگزار شد، افزود: نیروها برای حل مشکلات طرفین آستین بالا زده اند.

وی گفت: خود رئیس جمهور ایستاده است تا مشکلات کشور را یکی پس از دیگری حل کند و همه دسیسه های دشمن را خنثی کند که به فضل الهی تاکنون درصد قابل توجهی خنثی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رئیس جمهور ساعت ها در هفته برای حل مشکلات اقتصادی کشور وقت می گذارد و امیدواریم به فضل الهی مشکلات اقتصادی نیز حل شود تا مردم ما در این نگرش کمتر دغدغه داشته باشند. “

وی با اشاره به جنگ ترکیبی و همه جانبه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: با تلاش دولت سیزدهم و با وجود توطئه های دشمنان، تراز تجاری ما در حوزه نفت و غیرنفتی مثبت شده است. .

مرتضوی تصریح کرد: دولت سیزدهم با رشد اقتصادی منفی یک درصد کشور را تحویل گرفت و در حال حاضر به سه و نیم درصد رسیده است و امیدواریم در سال های آینده به رشد هشت درصدی برسیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت شبانه روز نمی داند چگونه مشکلات مردم و مشکلات کشور را حل کند، گفت: دولت، مجلس و قوه قضائیه تلاش زیادی برای حل مشکلات مردم دارند و امیدواریم که با تلاش جهادی این نیروهای انقلابی یاس را در اردوگاه دشمن منتقل خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به 2 سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی و اینکه منابع اعتباری خوبی به استان تزریق شده است، ادامه داد: با تزریق این اعتبارات پروژه های خوبی در منطقه انجام شد. هدف گذاری شد که برخی از آنها در دهه فجر امسال به مرحله اولیه رسیدند و تا پایان امسال نیز اعتبارات خوبی به استان تعلق می گیرد.

وی با اشاره به هدف گذاری ایجاد 10 هزار شغل در خراسان جنوبی در سال جاری، گفت: تاکنون 13 هزار شغل در این استان ایجاد شده که 135 درصد محقق شده است و خراسان جنوبی یکی از استان های برتر کشور در رابطه با ایجاد شغل.

مرتضوی افزود: اشتغال موضوع بسیار مهمی است و اگر بحث اشتغال جوانان را حل کنیم مشکلات ازدواج و مسکن آنها نیز حل می شود. در این راستا اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی، تبصره 18 و تبصره 16 قانون بودجه تخصیص داده شده است که باید در منطقه به خوبی مدیریت شود و کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دولت به طور واقع بینانه منابع سال آینده را دیده است، گفت: 105 هزار میلیارد تومان از تبصره های 18 و 16 تخصیص یافته است، صندوق پیشرفت و عدالت نیز پیش بینی شده است و نمایندگان مجلس باید کمک کنند تا این منابع اشتباه نکنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم برای هر استان به طور متوسط ​​هزار میلیارد تومان تزریق داشته باشیم و کل اعتبار این صندوق 135 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: شرکت های سرمایه گذاری این وزارتخانه به دلیل ظرفیت بالای خراسان جنوبی در حوزه معدن و کشاورزی وارد این استان خواهند شد و استان هایی مانند خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان واقعا نیازمند همت دولتمردان هستند.

مرتضوی گفت: در این راستا اطلس اشتغال و سرمایه گذاری در کشور را هماهنگ می کنیم و به بانک های عامل و شرکت های مختلف توصیه اکید کردیم که در استان های کم برخوردار از جمله خراسان جنوبی سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: مسئولان استانی معتقدند 90 درصد ظرفیت معدنی استان مغفول مانده است و امیدواریم بتوانیم در این استان سرمایه گذاری کنیم و این ظرفیت ها را محقق کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: رئیس جمهور سالانه یک میلیون شغل در کشور را تکلیف کرده و قوه مجریه آن را به عهده گرفته و به خوبی به آن رسیده است.

وی بیان کرد: برخی سرمایه گذاری ها از جمله پروژه هتل کویر بیرجند در گذشته با سوء مدیریت همراه بود و به خوبی کار نمی کرد، بنابراین تلاش می کنیم این پروژه را فعال کنیم.

مرتضوی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: دولت سیزدهم سیاست لبخند و اخم را بست و قدرت را به جمهوری اسلامی ایران آورد، بنابراین امروز هیچکس نمی تواند از موضع قدرت با جمهوری اسلامی ایران روبرو شود.

وی ضمن تبریک دهه مبارک فجر افزود: امروز عطر وجود امام خمینی (ره) نه تنها در ایران اسلامی بلکه در کشورهای تشنه عدالت به مشام می رسد و خدا را شاکریم که در این برهه از زمان پیرمرد و رهبر نورانی ماست. ، کشورهای مظلوم و آشفته جهان و عطش عدالت رهبری و هدایت می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مقایسه دستاوردهای انقلاب اسلامی با حکومت شاهان قبل از انقلاب، گفت: خدمات جمهوری اسلامی با قبل از خود و حتی با کشورهای مشابه قابل مقایسه نیست. “

وی تصریح کرد: در حوزه زیرساختی به ویژه در حوزه راه و ریلی در گذشته بلایای زیادی داشته ایم اما امروز خوشبختانه اقدامات چشمگیر و منحصر به فردی در این زمینه انجام شده است.

مرتضوی با بیان اینکه در حوزه توسعه علم و فناوری عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه با گذشته نیست، گفت: امروز دانشگاه های ما از نظر کمی و کیفی پیشرفت کرده اند و تعداد دانشجویان نیز ارتقا یافته است. از 130000 در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به 5 میلیون رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی مرگ و میر کودکان و مادران در کشور کاهش یافته و امید به زندگی از 54 سال به 88 سال رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: پیشرفت ما در کشور به مرحله ای رسیده است که واکسن کرونا را تولید کرده ایم و نفر اول نظام در گام اول از این واکسن استفاده کرده است.

وی بیان کرد: به برکت نظام اسلامی در خراسان جنوبی اکثر روستاها به ویژه روستاهای زیر 20 خانوار از نعمت گاز برخوردار هستند و باید قدردان دستاوردهای انقلاب خود باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نهمین روز از دهه مبارک فجر برای افتتاح و راه اندازی چند پروژه عمرانی و اقتصادی وارد خراسان جنوبی شد.

امید به زندگی به 75.7 سال رسیده است

وزیر بهداشت تصریح کرد: پوشش بهداشتی ما بالای 98 درصد و دسترسی به آب شرب روستاها 94 درصد است. امید به زندگی به 75.7 سال رسیده است. مرگ و میر مادران به 18 در 100000 و مرگ و میر کودکان به 16 در 1000 رسید. جمهوری اسلامی ایران در تمامی شاخص های بهداشتی با کشورهای منطقه فاصله زیادی دارد.

عین اللهی خاطرنشان کرد: در شاخص سیگار وضعیت خوبی نداریم که این امر به دلیل عدم اخذ مالیات بر سیگار و ارزان بودن آن است. 13 درصد مرگ و میرها در کشور ما ناشی از مصرف دخانیات است. امیدواریم امسال مالیات بر سیگار وضع کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر 31 هزار پرستار در 18 هزار خانه بهداشت داریم که یک شبکه توسعه یافته است. در 216 مرکز کشور 3992 دانشجو در بخش مراقبت های جامع سلامت داریم. تعداد مربیان آمادگی جسمانی ما 1200 نفر است که باید به مدارس بهداشت توجه ویژه شود و مربیان شاغل در این مدارس تقویت شوند. ایجاد مدارس جدید بهرسی نیز باید در دستور کار قرار گیرد. ما حدود 4000 بهور جدید جذب کرده ایم، اما کافی نیست. هر چه به تعداد پرسنل بهداشتی اضافه کنیم، قطعاً بهبود سلامت بهتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در دولت مردمی آقای رئیسی مهمترین دستور کار در حوزه سلامت عدالت و تعالی نظام سلامت است که دارای دو مولفه اصلی است: مولفه اول عدالت است؛ 1. ما نمی توانیم تبعیض در مراقبت های بهداشتی را تحمل کنیم. ما باید ظرفیت را در تمام نقاط کشور گسترش دهیم. جزء دوم کمال است; ما هرگز نباید به وضعیت موجود خود راضی باشیم، بلکه باید به دنبال کمال باشیم.

عین اللهی افزود: بر اساس این برنامه در دولت آقای رئیسی 850 پروژه بهداشتی با زیربنای 35 هزار و 800 متر مربع افتتاح و 500 خانه بهداشت را بازسازی کردیم. همچنین در دو ماه آینده 2000 پروژه بهداشتی را تکمیل خواهیم کرد. برای ما قابل قبول نیست که مراکز بهداشتی و خانه ها به هم ریخته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از مهمترین اولویت ها پزشکی خانواده و نظام ارجاع است. از آنها خواستیم نام او را تغییر دهند. زیرا تنها مولفه در آن پزشک نیست بلکه حوزه سلامت باید در این شبکه تعریف شود. این برنامه از دی ماه در روستاهای زیر 20 هزار نفر به اتمام رسیده است. سیستم تشکیل پرونده الکترونیکی نیاز به توسعه بیشتر دارد، اما در حال حاضر نسخه الکترونیکی به بیش از 90 درصد رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید