امید به زندگی در آمریکا سه سال کاهش یافت/ آمریکا از کشورهای سراسر جهان عقب است


ساعت: 12:29
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894343

کاهش امید به زندگی در آمریکا شدیدترین کاهش در 100 سال گذشته است و به ویژه بر جوامع بومی آمریکا و آلاسکا تأثیر گذاشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; امید به زندگی در آمریکا در سال های 2020 و 2021 به شدت کاهش یافت.

این کاهش به بدترین حالت خود در طول همه گیری کووید-19 در مقایسه با 100 سال گذشته رسیده است و به ویژه جوامع بومی آمریکا و آلاسکا را تحت تأثیر قرار داده است.

محققان بهداشت فدرال گزارش دادند که در سال 2022، متوسط ​​​​آمریکایی می تواند تا 76 سال زندگی کند. اگر در سال 2019 امید به زندگی آمریکایی ها 79 سال بود، این رقم نشان دهنده از دست دادن سه سال امید به زندگی است.

692c87cd 6785 4167 9d60 e1e6daede67f خبر خاکستری

مرکز ملی آمار سلامت، در حالی که کاهش تجمعی از ابتدای شیوع بیماری همه گیر را بیش از 6 سال و نیم اعلام کرد، گزارش داد که این کاهش تنها در سال 2020، 4 سال (سن 65 سال) بود، به ویژه در میان بومیان آمریکا و ساکنان این کشور. آلاسکا

در سال 2021، کاهش امید به زندگی در میان سفیدپوستان آمریکایی بیشتر از سیاه‌پوستان بود.

بر اساس گزارش‌های جدید، در حالی که این همه‌گیری باعث کاهش امید به زندگی شده است، افزایش مرگ‌ومیرهای تصادفی، مصرف بیش از حد دارو، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های کبدی و سیروز نیز به این آمار کمک کرده است.

0368076e c775 4202 9d68 02a0943abf0c خبر خاکستری

رابرت اندرسون، رئیس آمار مرگ و میر در مرکز ملی آمار بهداشت (NCHS) می گوید: «حتی کاهش اندک امید به زندگی، یک دهم یا دو دهم در سال، به این معنی است که در کل جمعیت افراد بیشتری به طور نارس می میرند. . .

دکتر استیون وولف، مدیر بازنشسته مرکز جامعه و سلامت در دانشگاه ویرجینیا، کاهش امید به زندگی در ایالات متحده را “تاریخی” توصیف کرد و گفت که در حالی که سایر کشورهای پردرآمد نیز در سال 2020 کاهش عمده ای را تجربه کردند. سال اول همه گیری مجروح شدند که بیشتر آنها تا سال گذشته در مسیر بهبودی بودند.

وی افزود: هیچکدام مانند آمریکا کاهش امید به زندگی را تجربه نکردند و تعداد زیادی از آنها شاهد بازگشت امید به زندگی به حالت عادی بودند.

1246381b 0c7d 479f ae6f 0209efde88c9 خبر خاکستری

ولف گفت که ایالات متحده به وضوح برجسته است و اذعان کرد که آن کشورها کمپین های واکسیناسیون موفق تری داشتند و جمعیت هایی که به احتمال زیاد اقدامات رفتاری را برای جلوگیری از عفونت انجام می دادند، مانند پوشیدن ماسک.

اما کرونا تنها مقصر این ماجرا نبود. دکتر آن بولاک، مدیر سابق موسسه خدمات بهداشتی فدرال هند برای درمان و پیشگیری از دیابت و یکی از اعضای قبیله چیپوا از مینه سوتا، گفت: «مشکلات قدیمی و طولانی مدت سلامت ریشه در فقر، تبعیض و دسترسی ضعیف به مراقبت های بهداشتی دارد. ، بومیان آمریکا و همین امر آلاسکا را به ویژه در برابر ویروس آسیب پذیر کرد.

دکتر بولاک با تاکید بر اینکه دیابت و چاقی یا اضافه وزن افراد را مستعد ابتلا به کووید 19 شدید می کند، افزود: شکی نیست که کووید در چند سال گذشته در افزایش تلفات نقش داشته است، اما این ویروس شروع کننده مشکلات نبوده است. فقط باعث همه چیز شد آن را حتی بدتر کند

نورین گلدمن، استاد جمعیت شناسی و روابط عمومی در دانشکده روابط عمومی و بین‌الملل پرینستون، می‌گوید: «بسیار غم انگیز است که امید به زندگی همچنان در حال کاهش است، زیرا پس از یک کمپین موفق واکسیناسیون رخ داد و مردم محلی آن را پذیرفتند و باعث شد فکر کنیم سال 2021 خواهد بود. به اندازه 2020 ویرانگر نخواهد بود. این فکر اشتباه بود و هضم آن بسیار سخت بود.

این بزرگترین کاهش امید به زندگی در آمریکا از سال 1920 است. این کاهش ممکن است به نرخ بالای بیکاری و خودکشی، رکود اقتصادی اولیه، و افزایش شدید نرخ مرگ و میر در میان مردان و زنان غیرسفیدپوست مربوط باشد.

دکتر ولف گفت: “اگرچه سیستم مراقبت های بهداشتی ایالات متحده یکی از بهترین ها در جهان است، اما آمریکایی ها از چیزی رنج می برند که کارشناسان آن را “مضرات سلامت آمریکا” می نامند، ترکیبی از تأثیرات که رفاه را از بین می برد. این تأثیرات شامل سیستم مراقبت بهداشتی پراکنده و سود محور، رژیم غذایی نامناسب و عدم فعالیت بدنی، عوامل خطر فراگیر مانند سیگار کشیدن، دسترسی گسترده به سلاح گرم، فقر و آلودگی است.

d9c3a730 2d7f 46d0 b048 18415d904a8f خبر خاکستری

وی افزود که این مشکلات برای گروه های به حاشیه رانده شده با نژادپرستی و جداسازی ترکیب شده است که منجر به بار بیشتر بیماری در میان آمریکایی ها و کاهش امید به زندگی نسبت به کشورهای پردرآمد در دو دهه گذشته شده است.

رید توسان، یکی از بنیانگذاران ائتلاف سیاه پوستان علیه کووید-19، گفت: “گزارش فدرال دو چیز کلیدی را برجسته می کند.” اول اینکه بسیاری از این مرگ‌ها غیرضروری و قابل پیشگیری بودند. دوم، جامعه سیاهپوستان برای غلبه بر بار اضافی مرگ که در ابتدای همه گیری گریبانگیر آنها بود، تلاش های خارق العاده ای انجام دادند تا جان خود را نجات دهند.

بیش از یک میلیون آمریکایی بر اثر کووید-19 جان خود را از دست داده‌اند و با وجود در دسترس بودن واکسن، تعداد بیشتری در سال 2021 نسبت به سال 2020 جان خود را از دست خواهند داد. تا به امروز، تنها دو سوم آمریکایی ها به طور کامل واکسینه شده اند و تنها یک سوم واکسن تقویت کننده دریافت کرده اند.

شکاف در امید به زندگی بین مردان و زنان آمریکایی نیز در سال 2021 چندین ماه افزایش یافت و زنان در این کشور می توانند انتظار داشته باشند که 79.1 سال زندگی کنند. تقریباً 6 سال بیشتر از مردانی که میانگین امید به زندگی آنها در سال گذشته 73.2 بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید