یک سوم جمعیت کشور در 35 سال آینده سالمندان خواهند بود / افزایش 8 ساله امید به زندگی از 64 به 72 سال.


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900562

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: توجه به آینده سالمندان امری است که برای بهزیستی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. همانطور که گفتند در 35 سال آینده 30 درصد یا یک سوم جمعیت ما سالمند خواهند بود، آیا جوانان و نیروی کار برای جابجایی و جابجایی سالمندان در 35 سال آینده داریم یا خیر؟ . این سوال بسیار مهمی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی محمد قدری معاون وزیر و رئیس سازمان اجتماعی کشور در این همایش با تشکر از همه عزیزانی که تلاش می کنند علمای سالمند عزیز را در رسیدن به رفاه نسبی یاری کنند. وی بیان کرد: در روایات و روایات ما از سالمندی به عنوان منبع محبت و حکمت یاد شده است که بتوانیم از این نزدیکان به عنوان وسیله ای برای انتقال تجربیات سازنده و ارزشمند که تبلور آداب، ارزش ها و فرهنگ ملی است استفاده کنیم. داشتن جامعه در نگاه افراد.

وی گفت: در این عصر شاخص های سلامت و رفاه اجتماعی رو به بهبود است. افزایش 8 ساله امید به زندگی از 64 به 72، اما تاخیر در ازدواج، کاهش زاد و ولد و مشکلاتی که باعث بسته شدن پنجره جمعیتی ما شده است. اینها همه سوابق بحران در جامعه و بازنمایی نسل قدیمی در جامعه است.

قدری بیان کرد: در صورت توجه به سند مالی سالمندان به معنای واقعی و اعتبارسنجی شاخص های آن توسط همه ارکان رصد و پرسش و مطالبه از سوی نهادهای موظف به تشکیل این سند در دسترس خواهد بود.

وی افزود: ما موظفیم با اعلام آمار و خدمت رسانی به بیش از 9 میلیون سالمند، اعلام کنیم که چگونه می توانیم تاب آوری معلولان و سالمندان گران قیمت را افزایش دهیم، این مسائل به این معناست که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقش حرفه ای سازمان ها یک بحث خانواده محور است. آنچه خدمت شایسته و شایسته برای سالمندان تلقی می شود این است که همه دستگاه ها وظیفه اساسی خود را می دانند و مناسب سازی یک مشکل جدی است و یکی از موارد مهم در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت این است که به طور خاص برای سالمندان تعریف شود.

رئیس موسسه خیریه کشور گفت: پیری از زندگی ما جدا نیست و چیزی است که با آن زندگی می کنیم. امروزه اگر کسی به دنبال شهری بدون موانع است، فعلاً سوالی دور از ذهن است، اما باید در شهرها به دنبال عناصری باشید که شما را به یاد شهر می اندازند. ترسیم موانع کم و حضور موثر و دلگرم کننده سالمندان. توجه به آینده سالمندان برای رفاه بسیار مهم است. همانطور که گفتند در 35 سال آینده 30 درصد یا یک سوم جمعیت ما سالمند خواهند بود، آیا جوانان و نیروی کار برای جابجایی و جابجایی سالمندان در 35 سال آینده داریم یا خیر؟ . این سوال بسیار مهمی است

قادری بیان کرد: امروز باید به زیرساخت های شهری توجه کنیم و به اجرای قوانینی که واقعاً به آن توجه نشده است توجه کنیم. متغیرهای جمعیتی و احتمال رسیدن به وزن 30 درصد و بسته شدن پنجره جمعیتی و همچنین فضای گفت و گوی سازمان های همکار و ذینفع باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: انشاالله تلاش می کنیم مطالبات خود را در تشکل ها و جلسات مطرح کنیم و از یک سال پیش در تشکیلات خودم شروع به انجام آن کرده ام و به شروع این دولت افتخار می کنیم. پس از مدت ها اولین جلسه شورای ملی سالمندان با حضور وزیر و رئیس شورای ملی سالمندان برگزار شد و این امر باید ادامه یابد. تصمیمات و مصوبات او باید اجرا شود. آنچه می دانیم این است که هر ترم باید یک جلسه عملی بین نهادهای همکار و مجامع دانشگاه برگزار شود و گزارش پیشرفت فیزیکی به رئیس جمهور ارائه شود.

رئیس موسسه خیریه موضوع تقویت حمایت های اجتماعی را برجسته کرد و افزود: در نظام تعاملی بین نسل جوان و سالمندان باید به طور جدی به موضوع ارتقای سلامت روحی و روانی بپردازیم. موضوع توانمندسازی این گروه ها برای ما به ویژه زنان مسن بسیار مهم است.

وی گفت: آخرین خواسته من این است که سمن ها نقش بسیار مهمی در این زمینه داشته باشند و با توجه به اینکه می توانند از سازمان بهزیستی و فراج و وزارت کشور مجوز فعالیت بگیرند، سعی کنند با مسائل بین بخشی سازمان ارتباط برقرار کنند. نهادها به عنوان یک کمپین میانی عمل می کنند و می توانیم با سایر نهادها مانند شهرداری ها و … همکاری داشته باشیم.

قدری در پایان ابراز امیدواری کرد: با انشاالله بتوانیم جامعه ای مناسب برای حضور این سالمندان عزیز در کمال آرامش و نشاط و سلامت و تندرستی ایجاد کنیم و مطمئن باشیم که خیلی دور نباشیم. از فضای پیری

دیدگاهتان را بنویسید