بیمه ها مجبور شدند 90 درصد هزینه درمان ناباروری را تقبل کنند/ یک سوم جمعیت کشور در سال 1430 سالمند خواهند بود.

وی افزود: کمیسیون برای تدوین این قانون ابتدا چالش های حوزه زایمان را تشریح کرد که 21 چالش بود که در نظر گرفتیم. به همین دلیل سعی کردیم راه حل های قانونی برای چالش ها بر اساس حل مسئله پیدا کنیم.


رئیس فراکسیون حمایت از جمعیت و خانواده مجلس گفت: با تلاش بیش از یک ساله اعضای کمیته مشترک حمایت از جوانان و خانواده در نهایت قانونی در قالب تدوین شد. یک قانون 74 نفره با بیش از 240 حکم و 364 روز اختصاصی برای این موضوع به موضوع مهلت داده شد.


وی گفت: نزدیک به 100 نشست کارشناسی در یک کمیته مشترک با حضور 23 نماینده از 9 کمیته برگزار شد و در این کمیته مشترک با حضور نخبگان و اساتید، دانشگاهیان، مسئولان وزارتخانه ها، ارگان ها و نهادها در جلسات مختلف، جنبه های این قانون مورد بحث قرار گرفت. .

محمد بیگی با بیان اینکه مجلس یازدهم شعار «حمایت از خانواده» یا «خانواده اصل قانون است» را عملی کرده است، اظهار داشت: مجلس یازدهم، شعار «حمایت از خانواده» را به اجرا گذاشته است. وی گفت: دلیل قانون 7 ساله حمایت از خانواده و جمعیت جوانان پنجره جمعیتی کشورمان است چرا که اکنون در دوره ای هستیم که تحت عنوان پنجره جمعیتی در همه کشورها و حدود سه دهه طول می کشد.

گامی استوار برای تضمین اجرای قانون حمایت از خانواده و جمعیت

وی گفت: حدود 7 تا 8 سال فرصت داریم تا از پنجره جمعیت ایران که بیشترین جمعیت بارور را دارد خارج شویم. بنابراین مدت قانون 7 سال در نظر گرفته شده است که به صورت آزمایشی اعمال می شود و برای چند بند از قانون که می تواند دائمی شود به صورت دائمی اجرا می شود.

این مقام مسئول گفت: پس از ابلاغ این قانون به تمامی ادارات، وزارتخانه ها و نهادهای مسئول مهلت سه ماهه داده شده تا تدوین آیین نامه ها، دستورالعمل ها و طرزالعمل های لازم را برای وزارتخانه های متبوع و تکالیف مقرر در قانون برای آنها آغاز کنند. «به همین دلیل است. بر این اساس قانون باید پس از 3 ماه لازم الاجرا شود.


وی بیان کرد: برای دریافت حساب دقیق از عملکرد دستگاه های مسئول ستاد عالی جمعیت تشکیل شد که در واقع دبیرخانه مرکزی و ملی اجرای این قانون است و رئیس جمهور نیز مسئول این مرکز عالی است. دولت.


محمدبیگی تصریح کرد: تمامی دستگاه های مسئول در این قانون موظف شدند هر سه ماه یک بار گزارشی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند و به این ترتیب نقش نظارتی مجلس پیش بینی شود. در مواد 73 و 74 قانون، سایر ضمانت های اجرایی نیز تصریح شده است.

وی تاکید کرد: برای اجرای صحیح قانون همه جوانب در نظر گرفته شده است تا موضوع رسیدگی قضایی و قضایی برای آن دیده شود. در واقع قانون حمایت از خانواده و جوانان یکی از قوانینی است که در راستای اجرای آن با توجه به ضمانت اجرا گام های محکمی برداشته است.

رفع کمبود نیروی متخصص در زمینه ناباروری ظرف 5 سال پس از لازم الاجرا شدن قانون

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: البته اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان نیازمند عزم ملی و اراده عمومی به ویژه در بین مسئولان کشور است چرا که برای اجرای دقیق یک موضوع قانونی و به درستی تبیین، ترویج و گفتمان سازی شود.


محمد بیگی گفت: دستگاه های وزارتخانه ها به ویژه وزارت بهداشت، علوم، فرهنگ و ارشاد و سازمان صدا و سیما باید وارد میدان شوند و به اجرای قانون کمک کنند چرا که به عنوان مثال 34 ماده از قانون حمایت خانواده و جوانان با سلامت مرتبط هستند و وزیر بهداشت باید برای اجرای این موارد وارد شود که خوشبختانه با صحبت هایی که با وزیر بهداشت داشتیم شاهد ایمان و آگاهی عمیق ایشان نسبت به این موضوع بودیم که بسیار مهم است.


وی گفت: موضوع جمعیت موضوعی دوراندیشانه و آینده نگر است که وزارت بهداشت، درمان و ارشاد و صدا و سیما می تواند در این زمینه نقش بسزایی در آگاهی خانواده ها از مشکلات و معضلات مرتبط با آن داشته باشد. بحران جمعیت.”


این مسئول تاکید کرد: متولیان فرهنگی باید آینده نگری و آینده نگری جمعیت را به مردم نشان دهند. وی گفت: اگر مشکل جمعیت کشور در دهه 1430 حل نشود، یک سوم جمعیت ما را سالمندان تشکیل می دهند و این معضل مشکلاتی از جمله کمبود نیروی کار، تنهایی سالمندان، افزایش بار بیماری ها، افزایش را به دنبال خواهد داشت. سرطان. فقدان سیستم بیمه ای مناسب و ورشکستگی صندوق های بیمه.«و ممکن است کشور مجبور به مهاجرت شود.


وی گفت: اگر مشکلات ناشی از پیری جمعیت توسط صدا و سیما و فرهنگ سازی و دستورالعمل ها با ایجاد محتوای غنی برای مردم و مسئولان منعکس شود، شاید تحرک افراد جامعه برای افزایش معضل جمعیت افزایش یابد. “


بحث جمعیت، موضوعی دوراندیشانه و امیدوارکننده است

محمد بیگی گفت: برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان باید حداقل یک مرکز تخصصی درمان ناباروری درجه دو در دانشگاه های علوم پزشکی و حداقل یک مرکز درمان ناباروری سطح سه در استان وجود داشته باشد که این یک جهش رو به جلو است. در زمینه درمان ناباروری پیشتاز است و تعداد دستیاران در زمینه ناباروری نیز رو به افزایش است.

وی گفت: کمبود نیروی متخصص در حوزه درمان ناباروری باید ظرف 5 سال پس از اجرایی شدن قانون در کشور برطرف شود. از آنجایی که در حال حاضر زوجین در درمان ناباروری با مشکلات زیادی مواجه هستند، عدم دسترسی به امکانات ناباروری و هزینه های بالای درمان انگیزه آنها را برای حل مشکل و بچه دار شدن کاهش می دهد.


نایب رئیس کمیسیون مشترک حمایت از جوانان و خانواده گفت: همچنین بیمه ها را موظف می کنیم 90 درصد هزینه های درمان ناباروری زوجین را تامین کنند و این مهم حتی برای سه دوره است. به عنوان مثال IVF و انجام حداقل یک دوره درمانی بین 30 تا 40 میلیون تومان هزینه دارد و با توجه به اینکه زوجین به طور معمول در سه دوره درمانی صاحب فرزند می شوند، پوشش بیمه ای برای سه دوره ارائه می شود.


وی افزود: شهریورماه امسال شورای عالی بیمه سلامت به سرعت تشکیل جلسه داد و 90 درصد بیمه ناباروری را در این شورا تصویب کرد که برای 3.5 میلیون زوج نابارور که ممکن است صاحب فرزند شوند گام بزرگی است.


محمد بیگی در پایان گفت: این قانون یک قانون راهبردی و چندجانبه است که اهمیت ویژه آن در آینده مشخص خواهد شد، چرا که دارای 74 ماده در موضوعات مختلف از جمله افزایش مبلغ وام ازدواج، عرضه یک میلیون سهم است. نوزادان متولد 1400 به بعد.» تسهیلات ویژه مالی، بیمه ای، مالیاتی، مسکن و خودرو در نظر گرفته شده است و امروز خرسندیم که سیاست های مشترک برای مردم هفت سال پس از ابلاغ توسط مقام معظم رهبری قانون شد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید