بحران سالمندی در سال 1430 به اوج خود رسید/ نرخ رشد جمعیت استان زنجان یک درصد منفی است.


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1840015

بر اساس آمار، نرخ رشد جمعیت در کشور و استان زنجان مناسب نیست و در صورت تداوم نرخ زاد و ولد، بحران سالمندی در سال 1430 به اوج خود می رسد، چنانکه در استانی مانند زنجان نرخ رشد جمعیت در سال 1400 نسبت به 1399 یک درصد منفی است. این وضعیت همچنان تکرار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب به آن توجه ویژه دارند بحث جمعیت است و ایشان تذکر جدی در این خصوص داشتند و اینکه از رشد جمعیت غفلت شده است. من داشتم.


بنابراین لزوم توجه به افزایش رشد جمعیت باید مورد توجه قرار گیرد. در همین راستا جلسه خانواده ولایت و ستاد جمعیت امروز در استان زنجان برگزار شد. در این جلسه فائزه موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان: طبق آمار، نرخ رشد جمعیت در کشور مناسب نیست و در صورت ادامه روند زاد و ولد به همین منوال، بحران سالمندی در سال 1430 به اوج خود می رسد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استان زنجان با بیان اینکه با جمعیت 32 میلیونی بالای 40 سال مواجه هستیم، گفت: در کشورهای دیگر جمعیت جوان بالاست اما در کشور ما این سوال مطرح است که پیری جمعیت این جمعیت سالخورده می تواند بر بسیاری از چیزها، از سلامت گرفته تا امنیت، تأثیر بگذارد. در این شرایط سربازی زنان یکی از موضوعاتی است که برای حفظ امنیت کشور مطرح می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه میزان ناباروری زوجین نیز بالاست، گفت: متاسفانه سقط جنین و ناباروری نیز بالاست که می تواند عواقب جدی به دنبال داشته باشد.

موسوی همچنین با بیان اینکه تصمیم بر تشکیل ستاد ملی در قالب اردو گرفته شده است، گفت: این اردو در استان زنجان برای حمایت از خانواده، جوانان جمعیت راه اندازی شده و قوانین مربوطه ارسال شده است. به آژانس ها.»

مدیرکل امور بانوان و خانواده استان زنجان با تاکید بر اینکه ضوابط کمپ جمعیتی باید اعمال شود و کل نظام تابع قانون باشد، گفت: در این اردوگاهی که برای جمعیت در نظر گرفته شده است، باید در نظر گرفته شود.

علی شفیعی مدیرکل ثبت احوال استان زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه زاد و ولد در استان زنجان در سال 1399 15 هزار و 146 بوده است، گفت: این رقم در سال 1400 به 15 هزار و 200 رسید. که یک درصد کاهش دارد.

وی با بیان اینکه در سال 1399 تعداد فوتی های استان 7468 نفر بوده است، افزود: این رقم در سال 1400 با 3.46 درصد منفی بوده و به 7168 نفر کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید