افزایش رشد جمعیت سالمند در کشور/ 70 درصد سالمندان بیمه اضافی ندارند


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900409

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به افزایش رشد جمعیت سالمندان در کشور گفت: نگران هستیم که معضل سالمندی در کشور به یک معضل تبدیل شود. بحران 1410. به بعد.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد دلبری رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز شنبه در همایش روز جهانی سالمند در سالن همایش های دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با بیان اینکه امید به زندگی در کشور افزایش یافته است، گفت: 20 سال است و وضعیت ما بهتر از میانگین جهانی است، گفت: به تناسب این افزایش امید به زندگی، انتظار داریم کیفیت زندگی مردم بالا برود و باید عزم ملی و بسیج عمومی در این زمینه وجود داشته باشد و باید انجام دهیم. آنچه برای افراد مسن مناسب است

وی با اشاره به افزایش رشد جمعیت سالمندان در کشور یادآور شد: نگران هستیم که معضل سالمندی در کشور از سال 1410 به بعد بحرانی شود.

دلبری تاکید کرد: انتظار می رود به مقوله سالمندی بیشتر توجه کنیم و موضوع سالمندی به معضل حاکمیتی در کشور تبدیل شود.

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به اینکه نگارش سند ملی سالمندی 18 سال زمان برده است، گفت: این سند نیازمند تقسیم کار ملی و برنامه عملیاتی است. ما نیازمند قانون حمایت از سالمندان هستیم و مجلس باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بحث معیشت در دوران سالمندی یکی از موضوعاتی است که نیاز به تفکر جدی دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه نرخ فقر در جامعه سالمندان دو برابر سایر گروه های سنی است.

دلبری گفت: یکی از جدی ترین چالش های پیش روی کشور کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه سالمندان است. در حال حاضر به 2032 متخصص طب سالمندی در کشور نیازمندیم در حالی که تنها 23 متخصص در این زمینه داریم.

رئیس مرکز مطالعات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به اینکه بحث بیمه یکی از معضلات جدی در حوزه سالمندی است، گفت: 70 درصد سالمندان بیمه تکمیلی ندارند و 55 درصد از سالمندان مستمری دریافت نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید