اضافه شدن 20 میلیون سالمند به جمعیت سالمندان کشور

ساعت: 19:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۲
کد خبر: 1791898

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا 20 سال آینده 20 میلیون سالمند به جمعیت سالمندان کشور اضافه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس عبادی در مراسم گرامیداشت روز پرستار در دانشگاه پرستاری مشهد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، گفت: پرستاری علمی تخصصی و تخصصی است که بر اساس آن علم از بیماران مراقبت می کند و جنبه علمی و علمی پرستاران باید رعایت شود. به صورت ملموس در بستر بیمار پرداخته شود تا بتوان از این دانش بومی در جهت ارائه خدمات به بیماران به درستی استفاده کرد و دانشکده های پرستاری و مامایی در این زمینه نقش موثری دارند.

وی با بیان اینکه تمامی خدمات پرستاری مبتنی بر علم و مدیریت مراقبت از بیمار است، گفت: تقویت ارتباط کلامی و معنوی با بیماران در کنار ارائه خدمات تخصصی با دانش فنی و موضوعی از مهم ترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: حوزه سلامت باید با رویکرد و نگاه تیمی کار کند.

وی افزود: صبر از ویژگی های مهم حضرت زینب(س) تلقی می شود و پرستاران و کادر درمانی از طریق این ویژگی به بیماران و افراد جامعه خدمات ارائه می کنند.

عبادی یادآور شد: در واقع پرستاران در مرحله اول نیازمند توجه به حفظ و صیانت از حقوق بیماران هستند و به همین دلیل در شعار امسال به این موضوع پرداخته شد.

وی با بیان اینکه کاهش رشد جمعیت در 20 سال آینده با مشکلات بیماری های مزمن در کشور ما مواجه خواهد شد، گفت: در این مدت بیش از 20 میلیون سالمند به جمعیت سالمندان اضافه می شود که باید به سمت پرستاری برویم. اعضای تیم سلامت با حضور در جامعه می توانند در توسعه و ارتقای سواد سلامت جامعه موثرتر باشند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در حال حاضر ابعاد دانش، علمی و عملی شواهد پرستاری در کشور ما بر اساس EMRO استثنایی و قابل توجه است و باید از این دانش بومی در راه مناسب و یک راه ملموس.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید