اجرای سند ملی سالمندان در البرز/ ارائه خدمات به 3778 سالمند


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900397

وجیهه محمدی فلاح گفت: کاهش استانی سند ملی سالمندان به منظور ایجاد بسترهای لازم برای خودمراقبتی در البرز اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: شعار روز سالمند امسال تاب آوری و مشارکت بانوان سالمند است.

محمدی فلاح افزود: بند استانی سند ملی سالمندان در البرز اجرا می شود و هدف آن حفظ کرامت سالمندان و ایجاد بسترهای لازم برای خودمراقبتی است.

وی یکی از اهداف سند را پوشش انواع بیمه ها و دسترسی آسان به خدمات عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش سالمندان به سمت سبک زندگی سالم در دستور کار قرار دارد.

محمدی فلاح با اشاره به اینکه 19 مرکز نگهداری به صورت شبانه روزی به سالمندان خدمات ارائه می کنند، گفت: هزار سالمند از خدمات بهره مند می شوند.

مدیرکل بهزیستی البرز همچنین گفت: 3 هزار و 778 سالمند تحت پوشش بهزیستی هستند و دومین آپارتمان سالمندان استان امروز افتتاح می شود.

وی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه محدودیت منابع و حجم درخواست ها می تواند باعث نارضایتی افراد دارای معلولیت شود افزود: 162 هزار نفر از مددکاری اجتماعی خدمات دریافت می کنند.

محمدی فلاح به یکسان سازی ارائه خدمات اشاره کرد و اظهار داشت: معلولیت های شدید تا خفیف و دهک های کم درآمد در ارائه خدمات کارآمد است.

مدیرکل بهزیستی البرز در خاتمه گفت: مستمری خانوارهای مشمول کمک اجتماعی از 420 هزار تومان تا یک میلیون و 320 هزار تومان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید