نگاه تحقیرآمیز جامعه و خانواده به سالمندان دردناک است/ باید از تجربه سالمندان به عنوان رکن محکم خانواده استفاده کرد.


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889149

فرحناز محمدی گفت: سالمندان نیاز به مراقبت ویژه دارند و نگاه تحقیرآمیز جامعه و خانواده نسبت به سالمندان دردناک است و باید برطرف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: با توجه به اینکه در دهه های اخیر افزایش سطح مراقبت های بهداشتی، کنترل بیماری های واگیردار و تغییر سبک زندگی در سطح جامعه منجر به افزایش جمعیت سالمندان شده است. در جهان و در نتیجه شاهد شیب و شتاب رشد جمعیت سالمند در کشور و منطقه هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: سالمندان نیازمند مراقبت ویژه هستند و نگاه تحقیرآمیز جامعه و خانواده نسبت به سالمندان دردناک است و باید برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بند 7 سیاست های کلی جمعیت، ابلاغ مقام معظم رهبری مستلزم فرهنگ سازی تکریم سالمندان و ایجاد شرایط برای تامین سلامت و ماندگاری آنها در خانواده است.

محمدی با بیان اینکه سالمندان از تجربیات و مهارت های غنی برخوردار هستند، گفت: با تدابیر لازم می توان از ظرفیت دوران سالمندی برای تحکیم خانواده استفاده کرد و از سالمندان به عنوان ستون محکم و تکیه گاه خانواده استفاده کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمندان، اقدامات لازم برای تهیه سند تکریم سالمندان بر اساس موازین شرعی و شرایط جامعه تدوین و به دولت ارائه شده است. مجلس.

وی ادامه داد: بر همین اساس است که مقاله ملی سالمندان به عنوان چارچوبی برای هدایت سیاست ها، برنامه ها و فرآیندهای آتی در خصوص مسائل سالمندان تدوین شده است.

محمدی تصریح کرد: تمهیدات مختلفی برای سالمندان در این سند گنجانده شده است و در آینده بر آن هستیم تا به سالمندان اهمیت، حمایت، امنیت و سلامت جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی بدهیم. در واقع ما سالمندی سالم، فعال و با عزت را برای سالمندان در نظر می گیریم.

ارتقای سطح فرهنگی جامعه با توجه به پدیده سالمندی، توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان، تقویت حمایت های اجتماعی برای ارتقای سرمایه اجتماعی، توسعه زیرساخت های لازم برای سالمندان و تضمین تامین منابع مالی پایدار برای سیستم حمایت از سالمندان به عنوان یکی از اهداف این سند بیان شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید